| کد خبر: 178812 |

◄ تسهیل متقابل ویزای ایران و بریتانیا

روابط ایران و انگلیس طی سال‌ها با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بوده و هست. مسائل سیاسی اصلی‌ترین دلیل این فراز و نشیب‌ها به شمار می‌رود.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری روز گذشته از افزایش سطح روابط بین ایران و انگلیس خبر داد.

به گزارش تین‌ینوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، علی‌اصغر مونسان در دیدار با سفیر بریتانیا گفت: تسریع در روند صدور ویزا برای اتباع دو کشور از زمینه‌هایی است که می‌تواند مورد توافق و تفاهم قرار گیرد، چراکه هدف بیشتر ایرانیانی که درخواست ویزا دارند گردش یا فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی است و نباید این افراد برای گرفتن ویزا دچار زحمت شوند.

او با اشاره به اینکه ورود گردشگران انگلیسی به ایران افزایش یافته است، ادامه داد: رگزاری نمایشگاه مشترک بین موزه ملی ایران و موزه ملی بریتانیا می‌تواند یکی از نقاط همکاری بین دو کشور باشد.

این مقام مسئول افزود:  افزود: ایران تجربه خوبی در حوزه برگزاری موزه‌های مشترک با سایر کشورها دارد و در این حوزه موفقیت‌های بسیاری به دست آمده است.

مونسان تاکید کرد:  آمادگی برگزاری نمایشگاهی از آثار صنایع‌ستی ایران در انگلیس نیز وجود دارد.

او گفت: شرکت‌ها و فعالان گردشگری ایران سالانه در نمایشگاه گردشگری لندن شرکت می‌کنند و زمینه حضور شرکت‌های فعال گردشگری انگلیس در نمایشگاه گردشگری ایران که در بهمن ماه برگزار می‌شود نیز فراهم است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه موضوع ویزا باید به‌صورت دوجانبه بین دو کشور مورد توافق قرار گیرد تاکید کرد: با رفع موانع و مشکلات در این بخش شاهد رشد و ارتقای گردشگری بین ایران و انگلیس خواهیم بود.

راب مک‌کایر، سفیر بریتانیا در تهران نیز با تاکید بر اینکه موضوع ویزا باید به‌صورت دوجانبه از سوی دو کشور مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در حال حاضر لیست بلندی از افرادی که درخواست ویزا دارند، وجود ندارد و هر یک از اتباع ایرانی که درخواست ویزا داشته باشند ظرف مدت یک هفته قرار ملاقات می‌گیرند و روند صدور ویزا آغاز می‌شود. 

او افزود: آماده همکاری و افزایش پیوندها با ایران هستیم. متاسفانه در حال حاضر تعداد کسانی که از انگلیس به ایران می‌آیند کم است و باید این شرایط بهبود پیدا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.