| کد خبر: 154373 |

راه‎اندازی کروز اسلامی توسط بخش‎خصوصی

بخش‎خصوصی ایرانی برای رونق‎دهی به خط کشتیرانی مسافری بندرعباس – بندر خصب قصد دارد در سال آینده برنامه کروز اسلامی را اجرا کند.

تین نیوز

همین سال گذشته بود که خط دریایی مسافری بندرعباس- خصب با  هدفجابه‌جایی مسافر و گردشگران دو کشور ایران و عمان و به همت بخش خصوصی راه‎اندازی شد تا سفر را برای گردشگران و مسافران دو کشور آسان کند. 

در این ارتباط  نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در عمان در گفتگو با خبرنگار مارین تایمز با بیان فراز و فرودهای این خط کشتیرانی در یک سال گذشته  گفت: در راستای جذب مسافران به بخش دریا و رونق گردشگری دریایی به دنبال راه‎اندازی خط کشتیرانی مسافری مسقط – چابهار – کراچی با  استفاده از کشتی‎های کروز هستیم.

عبدالحسین خدری با اشاره به اینکه در تلاش برای رونق خط کشتیرانی مسافری بندرعباس – بندر خصب هستیم، گفت: برای رونق این خط مسافری در نظر داریم تابستان سال آینده برنامه "کروز اسلامی" را برای گردشگران مسلمان عمان و ایران اجرا کنیم البته گفتنی است که جامعه زنان عمانی این طرح را در کشور خودشان اجرا کرده‎اند که ما نیز می‎توانیم با استفاده از تجربیات آنها این طرح را برای خط کشتیرانی بندرعباس – بندر خصب اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه با  وجود موانع مختلف بر سر راه نباید ناامید شد و همچنان باید برای رسیدن به مطلوب و هدف تلاش کرد، گفت: باید بتوانیم از تجاربی که در یک سال گذشته به دست آورده‎ایم در راستای ایجاد خطوط دیگر دریایی مسافری استفاده کنیم و موانع را نیز با  کمک و همراهی دستگاه‎های مختلف برطرف کنیم.

خط کشتیرانی بندرعباس – بندر خصب به دیوار موانع برخورد کرد

 

مدیرعامل کشتیرانی خدری جهان دریا خاطرنشان کرد: خط کشتیرانی بندرعباس – بندر خصب به دلیل مشکلاتی که از نظر اسنادی و مکاتباتی همچنین سختگیری‎هایی که در بنادر ایران وجود دارد، به مشکل برخورده است و از رونق اولیه برخوردار نیست.

خدری اظهار کرد: راه‌اندازی خطوط کشتیرانی مسافری بین ایران و دیگر کشورها بدون شک به نتایج خوبی منتهی می‎شود اما متاسفانه در این راه مشکلاتی وجود دارد که عدم هماهنگی دستگاه‎های مختلف مهم‎ترین عامل مشکل آفرین در این زمینه است زیرا مثلا سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر مسافری نهایت همکاری و مساعدت را با خطوط کشتیرانی مسافری برای ارائه خدمات مناسب و خوب دارد اما متاسفانه دیگر نهادها هنوز نتوانسته‎اند خود را با این موضوع تطبیق دهند و همکاری مناسبی  داشته باشند.

وی افزود: به عنوان مثال قراردادن باجه صدور ویزا در بندر برای وزارت امور خارجه آسان نیست این در حالی است که این خدمات به صورت بسیار منظم در بندر راس‌الخیمه انجام می‎شود بنابراین در این طرف یعنی ایران هم به چنین همیت و جدیتی برای رونق کار نیاز داریم.

نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در عمان تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات نبود زیرساخت‎های لازم در بنادر است به صورتی که هنوز اسکله مسافری به رمپ ورود و خروج خودرو مجهز نیست و همین موجب می‎شود که در تخلیه و یا بارگیری خودروهای مسافران مانع ایجاد شود.

خدری یادآور شد: گردشگری دریایی عمان برای فعالان تورگردان ایرانی واقعا بکر است و آنها می‎توانند از مزایای آن بهره‌برداری کنند زیرا عمان جاذبه‎های بسیار خوبی دارد که ایرانی‎ها از آنها بی‌اطلاع هستند از آن طرف نیز ایران برای عمانی‎ها کشوری بسیار جذاب است آنها به طبیعت ایران علاقه‌مند هستند به گونه‎ای که مثلا یک شب را فقط در جنگل‎های حرا و منطقه اطراف آن می‎گذرانند.

وی افزود: همچنین گردشگران اروپایی که به عمان سفر می‎کنند نیز علاقه‎مند به بازدید از سایر نقاط  ایران هستند که اگر بتوانیم برنامه‎ریزی‌های دقیق داشته باشیم و با همکاری دستگاه‎های مختلف آنها را به ایران نیز جذب کنیم هم رونق خوبی را به این خط کشتیرانی بخشیده‎ایم و هم می‎توانیم تحولی در صنعت گردشگری ایران به وجود آوریم.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.