| کد خبر: 265825 |

طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصر شیرین ۸۸ درصد پیشرفت دارد

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین گفت: طرح جامع این منطقه هم اکنون ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۲ درصد باقی مانده نیز تا پیش از پایان سال جاری نهایی شده و عملیات سرمایه گذاری و واگذاری اراضی شروع می شود.

تین نیوز

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین گفت: طرح جامع این منطقه هم اکنون ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۲ درصد باقی مانده نیز تا پیش از پایان سال جاری نهایی شده و عملیات سرمایه گذاری و واگذاری اراضی شروع می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نادر نادری با اشاره به اینکه تشکیل هیات مدیره در دستور کار است که پیش از اتمام سال جاری این موضوع نیز انجام خواهد شد، افزود: اکنون از بیش از ۹۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی در بخش های مختلف کشاورزی، خدمات، صنعت برای سرمایه گذاری طرح توجیهی دریافت کرده ایم.

وی اضافه کرد: رفع تداخل ۷۰هکتار اراضی منطقه نیز انجام شده و در این رابطه نیز مشکلی برای واگذاری اراضی به سرمایه گذاران متقاضی وجود ندارد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین با اشاره به تامین زیرساخت های منطقه گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد اولیه برای زیرساخت های منطقه آزاد در مرحله اول انجام شده و مکاتباتی در این رابطه صورت گرفته که در سفر دور دوم رییس جمهور نیز یکی از درخواست های مهم استان تامین اعتبار اجرای زیرساخت های منطقه آزاد است.

نادری در ادامه با بیان اینکه در صورت نهایی شدن طرح جامع، زیرساخت های اولیه برای حضور سرمایه گذاران فراهم است، گفت: اکنون یک سری فعالیت ها در منطقه آزاد در حال انجام است و مخازن سوختی و آب و برق و راه دسترسی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین در محدوده ای به وسعت هفت هزار و ۲۲۳ هکتار عملیاتی می شود که در مرحله اول یک هزار و ۶۰۰ هکتار شامل ۸۰۰ هکتار در محدوده مرز خسروی و ۸۰۰ هکتار در محدوده مرز پرویزخان برای واگذاری به سرمایه گذاران اجرایی شود و در مراحل بعدی نیز شاهد ایجاد زیرساخت ها و امکانات و حضور سرمایه گذاران در دیگر محدوده این منطقه باشیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اضافه کرد: این منطقه بهشت سرمایه گذاری و کلید تحول و پیشرفت و توسعه استان کرمانشاه است که برکات فروانی را برای این استان و به خصوص شهرستان های غربی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال به دنبال دارد.

 با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.