| کد خبر: 202152 |

پارکینگی که جایی برای پارک ندارد!

حجم تردد و توقف خودروها در پارکینگ شهرداری کرمانشاه روزانه به حدی بالا است که جای سوزن انداختن در آن نیست و ادامه روند فعلی بحران ترافیکی را در این محدوده از شهر به وجود آورده است.

تین نیوز

حجم تردد و توقف خودروها در پارکینگ شهرداری کرمانشاه روزانه به حدی بالا است که جای سوزن انداختن در آن نیست و ادامه روند فعلی بحران ترافیکی را در این محدوده از شهر به وجود آورده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، پارکینگ شهرداری در هسته مرکزی کلانشهر یک میلیون و ۳۰ هزار نفری کرمانشاه واقع شده و محل تجمع پزشکان است. براساس آمارها مطب بیش از ۴۰۰ پزشک در این نقطه از شهر متمرکز است که باید مراکز کلینیکی و پارکلینیکی از جمله داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز عکسبرداری و سونوگرافی، کالاهای پزشکی و سایر خدمات مربوط به حوزه پزشکی و همچنین دستفروشان را نیز به آن اضافه کرد.

پارکینگ شهرداری علاوه بر ارایه خدمات حوزه سلامت به بیماران استان کرمانشاه و چهار استان غرب کشور، پذیرای بیمارانی از کشور عراق به خصوص مناطق کُردنشین این کشور نیز هست و این موضوع بار تردد در این نقطه از شهر را چندین برابر کرده است.

با وجود اینکه چند پارکینگ در این نقطه از شهر فعال است اما جوابگوی حجم ورود خودروها به این محدوده نیست و از این رو در بیشتر ساعات روز به خصوص بعدازظهرها شاهد ترافیک شدید خودرو در این نقطه هستیم.

خیابان محمدتقی اصفهانی که اکنون ورودی خودروها به محدوده مطب پزشکان محسوب می‌شود پرترافیک ترین محدوده پارکینگ شهرداری است و عبور را نه تنها برای خودروها بلکه برای عابران نیز با مشکل روبرو کرده است. 

با وجود اجرای طرح زوج و فرد از میدان آزادی و محدوده خیابان مدرس به عنوان هسته مرکزی کلانشهر کرمانشاه اما این طرح منجر به کاهش بار ترافیکی پارکینگ شهرداری نشده و روز به روز بر ترافیک خودرویی آن اضافه می‌شود.

پارکینگ شهرداری از سوی دیگر علاوه بر اینکه محل تجمع پزشکان است در نزدیک بازار اصلی شهر نیز قرار گرفته و این موضوع ترافیک آن را چندبرابر کرده است که مسئولان حوزه مدیریت شهری باید برای کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد مردم خیابان محمدتقی اصفهانی را باید به روی خودروها ببندند و این خیابان تنها محل رفت و آمد عابران پیاده باشد.

چندی پیش «محمدحسین صادقی» دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه خیابان‌های شهر کرمانشاه ظرفیت پذیرش این تعداد خودرو را ندارد از شهرداری و شورای شهر خواستار در اولویت قراردادن تأمین پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی شد.

از سوی دیگر دکتر «بهمن روشنی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشستی خبری با تاکید بر اینکه مجوز مطب جدید به منظور تمرکز زدایی در پارکینگ شهرداری به هیچ پزشکی در این محدوده داده نمی‌شود، گفت: اکنون پنج کلینیک در شهر کرمانشاه وجود دارد و این دانشگاه دیگر مجوز جدید به پزشکان برای راه اندازی مطب در پارکینگ شهرداری را نمی‌دهد.

البته به واسطه قدمت پارکینگ شهرداری به عنوان محل تجمع پزشکان، پزشکان تمایل زیادی برای ایجاد مطب در این نقطه از شهر را دارند. اگرچه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۹۳ نیز اعلام کرد دیگر مجوزی به پزشکان در پارکینگ شهرداری نمی‌دهد اما به نظر می‌رسد مطب‌های جدیدی در این نقطه طی سال های اخیر راه اندازی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی در شمال کلانشهر کرمانشاه و در روبروی بیمارستان امام رضا (ع) اقدام به احداث و تجهیز درمانگاه بوستان به منظور تمرکززدایی از پزشکان در سطح شهر کرده و به گفته «شهسوار پروه» رییس درمانگاه بوستان مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه؛ خدمات‌دهی آن در قالب ۲۹ رشته تخصصی و فوق تخصصی به بیماران صورت می گیرد.

او همچنین گفته که در درمانگاه بوستان در قالب ۱۸ رشته تخصصی و ۱۱ رشته فوق تخصصی در ۲ نوبت صبح و عصر به بیماران خدمات درمانی با تعرفه دولتی ارایه می‌شود. اما به نظر می‌رسد این درمانگاه به دلیل دوری از مرکز شهر مورد استقبال پزشکان و مردم قرار نگرفته و می‌طلبد مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری کرمانشاهی خطوط ویژه اتوبوس و تاکسی از مرکز شهر به این درمانگاه برای مراجعان در نظر بگیرند.

از سوی دیگر طرح ساماندهی رودخانه آبشوران که بخشی از آن در محدوده پارکینگ شهرداری قرار دارد نیز رفت و آمد مردم را در این نقطه با مشکل روبرو کرده است که تسریع در اجرای این طرح مورد تاکید و مطالبه اصلی مردم است اگرچه مسوولان شرکت آب منطقه ای اعلام کردند که به زودی این طرح به اتمام می‌رسد.

موضوع پیاده راه کردن خیابان مدرس نیز با توجه به اینکه در محدوده بافت تاریخی کلانشهر کرمانشاه و بازار اصلی واقع شده نیز می‌تواند مدنظر مسوولان قرار بگیرد چرا که با اجرای این طرح راه دسترسی مردم به اماکن تاریخی شهر، مراکز تجاری و خرید و پزشکان و سایر موارد نیز به آسانی انجام می‌گیرد.

کرمانشاه با وجود آنکه از سال گذشته تبدیل به کلانشهر شده اما نشانه‌هایی از الصاق این برچسب در آن دیده نمی‌شود و این موضوع به سوُالی در ذهن شهروندان تبدیل شده که کلانشهر شدن چه زمانی به کمک رفع مشکلات این شهر می‌آید؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.