| کد خبر: 27655 |

تصادفات درون شهری زنجان ۴۳ درصد کاهش یافته است

تین نیوز | رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان با بیان اینکه تصادفات درون شهری زنجان در طول ۶ ماهه نخست امسال ۴۳ درصد کاهش داشته است، گفت: اکثر تصادفات داخل شهری زنجان در کمربندی شمالی و جنوبی بوده است.
 
عباس مظفری با بیان اینکه در حال حاضر هفت پل هوایی در شهرستان زنجان وجود دارد، اظهار داشت: سه پل در شهرستان زنجان به تازگی نصب شده است.
 
وی با بیان اینکه 23 نقطه حادثه خیز در شهرستان زنجان شناسایی شده است، افزود: از مجموع نقاط حادثه خیز شهرستان زنجان نقص‌های 10 نقطه حادثه خیز به تازگی برطرف شد.
 
رئیس راهنمایی و رانندگی زنجان در خصوص برطرف کردن نقاط حادثه خیز در زنجان تصریح کرد: برای چهار نقطه حادثه خیز اقدام به نصب پل‌‌هوایی و برای برطرف کردن نقص‌های سایر نقاط نیز اقدام به نرده‌کشی و نصب سرعت‌گیر شده است.
 
وی با بیان اینکه نقص‌های چهار نقطه حادثه خیز در شهرستان زنجان با نصب پل هوایی برطرف شده است، عنوان کرد: متأسفانه‌ پل‌های نصب شده مکانیزه نبوده و تردد برای بسیاری افراد از جمله سالمندان مشکل است.
 
مظفری به ضرورت ایجاد پل‌های مکانیزه در سطح شهرستان زنجان بخصوص در مقابل بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته چهار تصادف منجر به فوت در مقابل بیمارستان امام حسین(ع) زنجان رخ داد.
 
رئیس پلیس راهور زنجان با بیان اینکه یکی از تصادفات منجر به فوت سال گذشته در زنجان مختص خانم بارداری بوده که برای وضع حمل به بیمارستان امام حسین(ع) مراجعه می‌کرد، توضیح داد: متأسفانه به دلیل نبود پل‌هوایی در برابر بیمارستان، شخص مذکور مجبور به عبور از خیابان شده و تصادف می‌کند که در این تصادف مادر باردار و نوزاد جان خود را از دست می‌دهند.
 
مظفری با بیان اینکه از بین هفت پل‌هوایی موجود در سطح شهرستان زنجان تنها یک پل هوایی مکانیزه در مقابل دادگستری استان وجود دارد، گفت: تنها پل مکانیزه موجود نیز دارای نقص فنی بوده و بلا استفاده باقی مانده است.
 
وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان برای کاهش تصادفات خواهان تعمیر و نصب پل‌های هوایی مکانیزه جدید است، ابراز کرد: هزینه تعمیر تنها پل‌ هوایی شهرستان زنجان نیز 500 میلیون ریال پیش بینی شده است.
 
مظفری خواستار اهمیت دادن و استفاده مردم از پل‌هوایی شد و بیان کرد: در صورت رخ دادن تصادف نه تنها یک نفر به علت بی‌دقتی جان خود را از دست می‌دهد بلکه خانواده وی نیز دچار آشفتگی و بعضا دچار مشکلات روحی می‌شوند.
 
رئیس راهنمایی و رانندگی زنجان با بیان اینکه سرعت رانندگی در برخی از خیابان‌های این شهرستان بازنگری می‌شود، عنوان کرد: سرعت رانندگی در کمربندی شمالی شهرستان زنجان 60 کیلومتر در ساعت بود که با بررسی‌های انجام شده در سرعت این محور بازنگری و به 70 کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کرد.
 
وی با بیان اینکه در صورت رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان در سرعت عبور و مرور کمربند جنوبی نیز بازنگری می‌شود، تصریح کرد: در کمربند جنوبی سرعت عبور و مرور خودروها از میدان بسیج تا خیابان ترمینال مورد بازنگری قرار گرفته از سرعت 60 کیلومتر در ساعت به 70 کیلومتر ارتقاء پیدا می‌کند.
 
حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در جمع عزادارن حسینی
مظفری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای ارتقاء فرهنگ رانندگی در شهرستان زنجان چه اقداماتی انجام داده است، اظهار داشت: یکی از اقدامات پلیس در راستای ارتقاء فرهنگ رانندگی شهرستان زنجان حضور در مساجد و مدارس استان زنجان و آموزش فرهنگ رانندگی به این قشر است.
 
وی با بیان اینکه نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی ماه مبارک رمضان در مساجد حاضر شده و بین نمازها اقدام به صحبت با نمازگزاران می‌کردند، خاطرنشان کرد: با آغاز ماه محرم نیز همکاران ما در مساجد و حسینه‌‌ اعظم زنجان حاضر شده و در راستای ارتقاء فرهنگ رانندگی توضییحاتی را ارائه می‌کنند.
 
رئیس پلیس راهور زنجان در ادامه به اعمال قانون و تخلفات رانندگی در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: استان زنجان در طول امسال جزء استان‌های آخر کشور در اعمال قانون و جریمه بوده است.
 
مظفری با بیان اینکه تصادفات درون شهری زنجان در طول 6 ماهه نخست امسال 43 درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: اکثر تصادفات داخل شهری زنجان در کمربندی شمالی و جنوبی بوده است.
 
6 نقطه حادثه خیز زنجان بازسازی می‌شود
وی به دیگر نقطه پر حادثه شهرستان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: در محله اسلام آباد زنجان به دلیل تراکم جمعیتی بالا و استفاده زیاد از موتور سیکلت شاهد تصادفات راکبان موتور سوار در این قسمت از شهر زنجان هستیم.
 
مظفری با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات فوتی درون شهری زنجان تخطی از سرعت مطمئنه و مجاز است، خاطرنشان کرد: در تصادفات فوتی بیشترین کشته شدگان عابرین و راکبان موتور سیکلت هستند.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین برخورد پلیس با تخلفات حادثه‌ساز است، بیان کرد: به‌دلیل رخ دادن تصادفات‌های زیادی در کمربندی شمالی و جنوبی شهرستان زنجان این دو کمربندی همواره توسط پلیس رصد می‌شود.
 
رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان در پایان با بیان اینکه در برخی از کشورها آموزش و پرورش، شهرداری و نیروی انتظامی سه ارگان دخیل در کاهش تصادفات هستند، گفت: متأسفانه در کشور ما راهنمایی و رانندگی تنها متولی در کاهش تصادفات است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.