| کد خبر: 269649 |

٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست

رییس پلیس راهور گفت: سالانه ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست و موضوع مهم این که ٢٢ درصد کشته ها جوانمرگی و با سن بین ٢٠ تا ٣٠ سال هستند در حالی که در کشور طرح جمعیت جوانی مطرح است.

تین نیوز

رییس پلیس راهور گفت: ۶۵ درصد کشته‌ ها در سن ٢٠ تا ۶٠ سال هستند که این گروه سنی کار در کشور بوده و همچنین درصد تولید ناخالص ملی کشور هزینه تصادفات است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سردار مومنی در مراسم آغاز اجرای پویش «چشم به راهیم»با اشاره به عوامل موثر در بروز تصادفات اظهار داشت: برآوردها نشان می دهد که بیش از ٨٠ درصد تصادفات در اثر ۴ عامل اصلی سرعت غیر مجاز، سبقت ، عدم توجه به جلو  و خستگی و خواب آلودگی است. 

وی ادامه داد: هر چند که آزادراه ها امن ترین راه های کشور هستند و این مسیرها در ایران هم از استاندارد ایمنی بالا برخوردارند که همچنان تعداد کشته های ناشی از تصادفات در آزادراه های کشور زیاد است که دلیل اصلی آن سرعت، خستگی و خواب آلودگی  است و امیدواریم در پویش چشم به راهیم این موضوع به مردم تاکید شود که برنامه فشرده نداشته باشند که منجر به خستگی و خواب آلودگی شود. 

رییس پلیس راهور کشور  گفت: یکی از عوامل اثرگذار در تصادفات این است که رانندگان برای جبران زمان از دست رفته با سرعت رانندگی می کنند و همین عامل افزایش تصادفات می شود و امیدواریم در این زمینه ها رانندگان همکاری کنند تا با اصلاح رفتارها تصادفات کاهش پیدا کند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه در نوروز ١۴٠٢ میزان تصادفات افزایش یافت و  ١٢١٧ نفر در تصادفات کشته شدند و بیشترین آمار فوتی مربوط به این نوروز بود، ادامه داد: طبق آمار ١١ ماهه امسال که روز گذشته پزشکی قانونی اعلام کرد تعداد کشته های تصادفات بیش از ١٨ هزار و ۵٠٠ نفر بود. 

سردار مومنی اظهار داشت: تمرکز  ما برای مدیریت ایمنی سفر در محدوده ٣٠ کیلومتری شهرها است چراکه تصادفات در این محدوده ها به دلیل تراکم جمعیت و افزایش خستگی رانندگان افزایش می یابد.

رییس پلیس راهور با تاکید بر برخورد جدی با رانندگان و متخلف گفت: متاسفانه جرایم بازدارنده نیستند و باید با رانندگان خاطی برخورد جدی شود. البته بیش از ٩٠ درصد رانندگان قانونمند رانندگی می کنند اما همان ١٠ درصد بسیار اثرگذار هستند چراکه در رانندگی حتی یک اشتباه یک حادثه رقم می زند و اولین اشتباه آخرین اشتباه است. 

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش مبلغ جرایم افزایش پیدا کند، ادامه داد: رانندگان خاطی باید تاوان سنگینی بدهند چراکه راننده متخلف جان خود و دیگران را به خطر می اندازد و باید در نظر گرفت که جریمه جزو سبد خانوار نیست که مانع از افزایش مبلغ جرایم شویم و اگر افزایش پیدا کند باعث می شود، تصادفات کمتری رخ دهد.

رییس پلیس راهور تاکید کرد: سالانه ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست و موضوع مهم این که ٢٢ درصد کشته ها جوانمرگی و با سن بین ٢٠ تا ٣٠ سال هستند در حالی که در کشور طرح جمعیت جوانی مطرح است. 

وی ادامه داد: همچنین ۶۵ درصد کشته ها در سن ٢٠ تا ۶٠ سال هستند که این گروه سنی کار در کشور بوده و همچنین درصد تولید ناخالص ملی کشور هزینه تصادفات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.