| کد خبر: 258807 |

6 ماه تا یک سال حبس برای دستکاری و مخدوشی پلاک

دستکاری و مخدوشی پلاک جرم محسوب می شود و از ۶ ماه تا یک سال حبس را برای متخلف به همراه خواهد داشت.

تین نیوز

دستکاری و مخدوشی پلاک جرم محسوب می شود و از ۶ ماه تا یک سال حبس را برای متخلف به همراه خواهد داشت و همه رانندگان وسیله نقلیه که اقدام به دستکاری پلاک کنند، به کلاس های توجیهی و اجباری فرستاده می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: از طریق رصدی که صورت می پذیرد و برای خودروها و افرادی که اقدام به پوشش پلاک انجام می دهند، از تخلف مد نظر عکس تهیه و به مرکز اجراییات پلیس راهور ارجاع داده می شود.

وی افزود: مرکز اجراییات با ارسال پیامک به راننده، او را به پلیس راهور تهران بزرگ دعوت کرده و باید وی در کلاس های آموزشی شرکت کند. بنابراین چنانچه فرد متخلف در کلاس های آموزشی شرکت کرد تعهدی مبنی بر عدم تکرار تخلف از وی اخذ می گردد. ولی در غیر این صورت روی پلاک وسیله نقلیه منع خدمات ثبت می گردد و به مراجع قضائی ارجاع داده می شود.

وی ادامه داد: اگر راننده ای در اعداد و ارقام دستکاری کرده باشد به مراجع قضایی معرفی می گردد و مجازات های خاص خود را دارد که جریمه پوشش پلاک ۶۰ هزار تومان است. همچنین برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، دستکاری و مخدوشی پلاک جرم محسوب می شود و از ۶ ماه تا یک سال حبس را برای متخلف به همراه خواهد داشت.

اعمال قانون ۷۳ هزار وسیله نقلیه در تهران به خاطر پوشش پلاک

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین بر برخورد پلیس با تخلف پوشش پلاک تاکید کرد: طی سه ماهه نخست امسال ۳۳ هزار و ۳۷ مورد موتورسوار متخلفی که اقدام به پوشش پلاک کرده بودند اعمال قانون شدند که این آمار نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشت.

سرهنگ مؤمنی بیان داشت: برای خودروها نیز این آمار ۴۰ هزار و ۴۸۸ دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشت.

وی افزود: علت افزایش این آمار به این موضوع باز می گردد که پلیس در سال جاری به صورت جد با تخلف پوشش پلاک برخورد داشته است و بارها نیز در این باره به آن اشاره داشته ایم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.