| کد خبر: 257270 |

کدام بزرگراه های تهران مستعد وقوع تصادف هستند؟

با توجه به نقشه زیرساختی شهر تهران و شیب سرپایینی اغلب بزرگراه های پایتخت، در بزرگراه های شمالی جنوبی شدت تصادفات خیلی زیاد افزایش پیدا می کند، به خصوص در مقاطع انتهایی این بزرگراه ها شدت این تصادفات زیاد می شود.

تین نیوز

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، درباره مثلث سه گانه تصادف و اینکه شدت و تعداد تصادفات به چه عاملی بستگی دارند، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرهنگ مصطفی زینی وند، صبح دوشنبه در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش شد، در خصوص نقص راه و افزایش شدت و تعداد تصادفات، گفت: مثلث سه گانه تصادف شامل انسان، راه و وسیله نقلیه می گردد که در نقص راه زمینه تصادف را فراهم می کند و یا به صورت مستقیم باعث تصادف می شود.

وی افزود: نواقص راه به نواقص روی راه باز می گردد که شامل روکش آسفالت، نواقص حاشیه معبر، شانه راه، حفاظ های کناری راه و نقص در تابلو و علائم و یا روشنایی مسیر می شوند که یا به صورت مستقیم و غیر مستقیم می توانند زمینه ساز تصادفات گردند.

سرهنگ زینی وند بیان داشت: تصادفاتی که به همین علت روی داده و نقص راه باعث شده که شدت تصادفات بالا برود و متاسفانه باعث تشدید خسارات جانی و مالی گردد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: مانند اینکه حفاظ ایمنی باید به عنوان محافظ عمل کند ولی به خاطر نقصی که در این حفاظ ها وجود دارد در لحظه برخورد و اصابت خودرو با آنها شدت تصادف بالا رفته و خود آن شدت حوادث را بالا می برد.

وی گفت: در جایی که خطای انسانی در یک محور روی می دهد و تصادفی اتفاق می افتد اگر نقص راه وجود داشته باشد خود این موضوع باعث افزایش تعداد و شدت تصادفات می گردد.

سرهنگ زینی وند افزود: به عنوان مثال دیگر، شانه راه باعث شده خودرویی که به هر دلیلی تغییر مسیر داشته و یا راننده آن خسته و خواب آلود بوده است، باعث سقوط به قسمت پرتگاهی راه شده و شانه راه ناقص باعث این حادثه شده است.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به نقشه زیرساختی شهر تهران و شیب سرپایینی اغلب بزرگراه های پایتخت، در بزرگراه های شمالی جنوبی شدت تصادفات خیلی زیاد افزایش پیدا می کند، به خصوص در مقاطع انتهایی این بزرگراه ها شدت این تصادفات زیاد می شود.

وی افزود: بزرگراه هایی مانند کردستان، مدرس، شهید صیاد شیرازی و بزرگراه یادگار امام (ره) که خودروها وقتی به مقطع انتهایی این معابر می رسند با توجه به ساختار و شکل هندسی راه و شیب آنها، احتمال تصادفات در این معابر بیشتر می شود.

سرهنگ زینی وند بیان داشت: بزرگراه های کمربندی هم مانند بزرگراه آزادگان، شهید یاسینی، بسیج به دلیل اینکه به مرور زمان دچار یک سری ایرادات می شوند و اگر به موقع تعمیر و نگهداری صورت نگیرد و تعمیرات انجام نشود، باعث تصادفات می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.