| کد خبر: 256734 |

هر واگن مترو ١٩٠ خودرو را حذف می‌ کند

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: هر واگن مترو و یا قطار شهری می‌تواند حدود ۱۹۰ مسافر را جابجا کند.

تین نیوز

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: هر واگن مترو و یا قطار شهری می‌تواند حدود ۱۹۰ مسافر را جابجا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبح دوشنبه هشتم خرداد ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: با رصدی که امروز از معابر شهر تهران از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک داشتیم، شاهد شروع تردد‌ها و افزایش ترافیک در معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران از ساعات ابتدایی صبح امروز بودیم. 

سرهنگ شریفی گفت: در مسیر بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد، جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، بزرگراه شهید حاج قاسم‌سلیمانی در مسیر شرق به غرب از قبل از پل صیاد، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از گل‌ها و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر و آزادگان شروع بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم. 

وی افزود: در بزرگراه یادگار امام (ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب از صیاد، بزرگراه بابایی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست شاهد شروع بار ترافیکی هستیم. 

سرهنگ شریفی ادامه داد: در بزرگراه‌های شهید همت در مسیر غرب به شرق حوالی جنت آباد، شهید حکیم درمسیر غرب به شرق از حدود شهید ستاری، شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح تا ستاری دارای ترافیک در حال حرکت می‌باشد. 

وی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع)، مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی و در حال حرکت هستند. 

سرهنگ شریفی افزود: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای صبح در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور روان سازی و کنترل ترافیک حضور دارند و طرح جناغی‌ها بمنظور نظم بخشی به بزرگراه‌ها در حال اجراست و پلیس راهور در هنگام حضور در یک نقطه، ترافیک را از بعد شبکه‌ای کنترل می‌نماید و علت آن هم این است که به علت هم گرایی برخی از معابر و تداخل با ترافیکی در یک محل باعث ایجاد بار ترافیکی شده و پلیس راهور مجبور است به هر یک از آن معبر به صورت مقطعی و نوبه‌ای زمان تردد دهد و همین امر باعث می‌شود ترافیک مقطعی ایجاد گردد. 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: هر واگن مترو و یا قطار شهری می‌تواند حدود ۱۹۰ مسافر را جابجا نمایند و این موضوع نشان می‌دهد که به چه میزان می‌توان با استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی از ترافیک و تردد خودرو‌های تک سرنشین کاست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.