| کد خبر: 249906 |

◄ دستگیری عاملان تیراندازی به کامیون‌ ها/ انجام ۲۰ مورد تیراندازی+ فیلم تیراندازی

سازمان اطلاعات فراجا در اطلاعیه ای از دستگیری عده ای از مخلان نظم و امنیت که اقدام به سنگ پرانی و تیراندازی به سمت کامیون های درحال تردد در جاده ها کرده بودند، خبرداد.

تین نیوز

سازمان اطلاعات فراجا در اطلاعیه ای از دستگیری عده ای از مخلان نظم و امنیت که اقدام به سنگ پرانی و تیراندازی به سمت کامیون های درحال تردد در جاده ها کرده بودند، خبرداد.

به گزارش تین نیوز ، در متن اطلاعیه سازمان اطلاعات فراجا که در سایت پلیس منتشر شده آمده است: «امروز دشمنان و ضدانقلاب با توطئه چینی و آتش افروزی و همچنین هدف قرار دادن امنیت عمومی مردم به دنبال ایجاد ناامنی و آشوب در کشور هستند؛ یکی از توطئه های اخیر معاندان در راستای خدشه دار کردن امنیت و آرامش مردم، ایجاد چالش و ناامنی برای قشر زحمکتش کامیونداران در سطح جاده ها بود که این توطئه خبیثانه و پوشالی توسط سازمان اطلاعات فراجا به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفت.»

به نوشته ایسنا، در ادامه این اطلاعیه آمده است : «با اشراف اطلاعاتی و اقدام عملیاتی، عاملان ۸۷ مورد سنگ پرانی و ۲۰ مورد تیراندازی به سمت کامیون های درحال تردد در محورهای مواصلاتی توسط سازمان اطلاعات فراجا و با همکاری سایر یگان های انتظامی در راستای تامین امنیت جاده های کشور شناسایی و دستگیر شدند. با تلاش شبانه روزی ماموران جان برکف انتظامی و همکاری دستگاه های ذیربط، کلیه تحرکات دشمنان در رصد و اشراف اطلاعاتی سازمان اطلاعات فراجا و سایر دستگاه های امنیتی قرار دارد و با اشراف اطلاعاتی و اقدامات قاطع انتظامی، امنیت کامل در جاده ها برقرار است.»

بر اساس این اطلاعیه «امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و سازمان اطلاعات فراجا با همکاری مردم و سایر همکاران خود در مجموعه انتظامی و سایر دستگاه ها در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت در ابعاد مختلف با تمام توان و ظرفیت در میدان حضور دارد و در برخورد با آن ها هیچگونه مماشاتی نخواهد داشت. از ملت عزیز درخواست می شود اطلاعات، اخبار و اقدامات غیرقانونی را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.»

به گزارش تین نیوز، چندی قبل و به دنبال انتشار پیام های رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی مبنی بر تیزانداز ی یا شکستن شیشه خودروهایشان توسط عده ای، خداداد بکرانی دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان گفته بود: طراحی های شومی جهت آموزش افراد و مقابله با فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده ای در فضای مجازی توسط گروه ها و افراد مختلف منتشر می شود که از جمله آنها، شکستن شیشه کامیون، تهدید به آتش زدن و آموزش های دیگری است که بتوانند کامیون را در گوشه جاده از کار بیندازند و از این راه موجبات رُعب و وحشت را در دل قشر تلاشگر جامعه ایجاد کنند.

علیرضا سمنانی فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا نیز گفته بود:  با توجه به شرایط اخیر کشور و صنف‌ حمل و نقل جاده ای کالا نکات زیر قابل توجه است:

1- مسایل اخیر کشور‌ یک مسئله سیاسی امنیتی و اجتماعی است ‌و صنف ما دارای هزاران مشکل است‌ که در این گونه دسته بندی ها‌ گنجانده نمی شود. رانندگان و کامیونداران مشکلاتی دارند که باید توسط متولی آن یعنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیگیری و مدیریت شود.

2- بر اساس قانون‌ و مقررات‌ خواسته ها و مطالبات یک صنف‌ باید از طریق تشکل های مربوطه اعلام‌ و توسط همان تشکلات پیگیری شود.

روزنامه اعتماد نیز در تاریخ 13 آذر از قول منصور فخاران، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در مورد این که مسئول جبران خسارات وارد شده به رانندگان کامیون چه دستگاهی است؟ عنوان کرده بود: اگر خسارتی وارد شده باشد، باید به ما با ذکر مستندات اعلام شود تا آن را به مراجع قضایی و پلیس گزارش دهیم، اما سازمان راهداری امکان جبران خسارت به رانندگان را ندارد. کار ما فقط در حیطه نظارتی و گزارش رویدادهاست.

همچنین مشرق نیوز 12 آذر ماه امسال فیلمی از تیراندازی به کامیون ها در بوشهر منتشر کرد که در ادامه می بینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.