| کد خبر: 245046 |

◄ رانندگی بدون بیمه‌نامه ممنوع است

در صورت نداشتن بیمه نامه، وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه در محل مطمئنی متوقف شده و راننده خاطی به پرداخت جریمه تعیین شده ملزم می‌شود.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: در صورت نداشتن بیمه نامه، وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه در محل مطمئنی متوقف شده و راننده خاطی به پرداخت جریمه تعیین شده ملزم می‌شود.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ اصغر زارع اظهار داشت: با استناد بر ماده ۱۹ قانون موصوف حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه نامه معتبر ممنوع اعلام شده و رانندگان مکلف هستند به هنگام رانندگی بیمه نامه مربوطه را همراه داشته باشند و در صورت درخواست پلیس راه به آنان ارائه کنند.

وی ادامه داد: در صورت نداشتن بیمه نامه، وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه در محل مطمئنی متوقف شده و راننده خاطی به پرداخت جریمه تعیین شده ملزم می‌گردد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: در صورتی که خودرویی بیمه نامه شخص ثالث نداشته باشد و دچار حادثه رانندگی شود، راننده مکلف است که خسارات وارده را خود پرداخت نماید، حتی اگر در همین شرایط شما مقصر حادثه نباشید باز هم نمی‌توانید خسارت خود را از بیمه بگیرید، پس اگر این بیمه را ندارید هرچه زودتر برای خرید آن اقدام کنید تا گرفتار عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث نشوید.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین دادن بار و مسافر به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث از سوی شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر ممنوع بوده و با متخلف برخورد خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.