| کد خبر: 233277 |

◄ بیش از ۸۰ درصد ناوگان بار و مسافر فرسوده است

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از ۸۰ درصد از ناوگان بار و مسافر در سن فرسودگی است و نیاز به نوسازی دارد و بایستی در این زمینه دولت ورود پیدا کند.

تین نیوز

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از ۸۰ درصد از ناوگان بار و مسافر در سن فرسودگی است و نیاز به نوسازی دارد و بایستی در این زمینه دولت ورود پیدا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، سردار هادیان فر با اشاره به حادثه تاسف بار در یزد و نقده که برای سربازان و خبرنگاران اتفاق افتاد، گفت: در حوادث جاده‌ای در بخش مسافری نقش رانندگان در تصادفات کمتر از ۵۰ درصد است و ۵۰ درصد بر می‌گردد به فرسودگی و گرانی قطعات و استفاده رانندگان از قطعات نامرغوب که این کار صدمات جبران ناپذیری در پی دارد.

وی گفت: دولت باید کمک کند وسیله ایمن داشته باشیم که نتیجه آن سفر ایمن خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: ۸۲ درصد تصادفات در بخش ناوگان عمومی مربوط به بی توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مجاز است، اما آن چیزی که حرف اول را می‌زند استفاده نکردن از کمربند از سوی مسافران و رانندگان است.

سردار هادیان فر گفت: متاسفانه در بازدیدی که امروز از ناوگان مسافری داشتیم برخی از مسافران از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند و بهانه‌های مختلفی را برای نبستن کمربند عنوان می‌کردند.

وی افزود: هر حادثه‌ای را که مرور می‌کنیم اگر کمربند ایمنی استفاده شده باشد حداقل حادثه را شاهدیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: بیش از ۹۴ درصد تردد‌ها و حمل و نقل با ناوگان زمینی در ۲۳۶ هزار کیلومتر در سراسر کشور انجام می‌شود و نقش اتوبوس‌ها بعنوان ناوگان مسافر و نقش کامیون‌ها بعنوان ناوگان بار نقشی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: بیش از ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس مسئولیت جابجایی مسافران را بر عهده دارد.

سردار هادیان فر با بیان اینکه رانندگان فعال در این بخش، حرفه‌ای و توانمند هستند، افزود: سال ۹۹ روزانه بیش از ۹۶ هزار تردد در ناوگان مسافری انجام می‌شد، اما در سه ماه اخیر بیش از ۱۱۰ هزار تردد در روز را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: بحث ایمنی و کاهش تصادف هم بحث جدی است که باید به آن توجه شود، گرچه سهم تصادفات ناوگان مسافری نسبت به ۳۶ میلیون دستگاه وسیله در کشور کمتر از یک درصد است.

وی تاکید کرد: رانندگان اتوبوس‌ها حتما در سفر‌های طولانی باید راننده کمکی داشته باشند.

سردار هادیانفر در خصوص حمل بار غیرمجاز در اتوبوس‌ها گفت: متاسفانه این پدیده جدیدی است و به جرات می‌توانم بگویم قبل از کرونا این موضوع را نداشتیم، اما مسائل کرونایی و کاهش تعداد مسافر سبب شده است حمل مسافر به لحاظ اقتصادی برای رانندگان به صرفه نباشد و آنان به سمت حمل بار سوق پیدا کرده اند.

وی افزود:، چون دولت نیز در این زمینه کمکی نمی‌کند بنابراین بردن تعداد کمی مسافر به ویژه به نقاط دور کشور به صرفه نیست و بایستی دولت همیاری کند و کمک هزینه بدهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: نبایستی بار کامیون در اتوبوس‌ها برود، زیرا منجر به حذف تمرکز و تعادل اتوبوس می‌شود و همین موضوع حادثه بوجود می‌آورد.

سردار هادیان فر افزود: به هر صورت پلیس به اینگونه تخلفات آگاه است و در صورت مشاهده برابر مقررات و قوانین برخورد و اعمال قانون می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.