| کد خبر: 220968 |

کاهش ١۶.٢ درصدی تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی

رییس پلیس راهور ناجا از کاهش ١۶.٢ درصدی تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی خبر داد.

تین نیوز

رییس پلیس راهور ناجا از کاهش ١۶.٢ درصدی تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در مراسم افتتاحیه مرحله چهارم ارتقا توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور ناجا، اظهار کرد: امروز افتخار داریم تا چهارمین مرحله رزمایش ارتقا توان و تحرک عملیاتی با مشارکت سازمان ها و نهاد ها و پلیس راهور در راستای کاهش آمار تصادفات را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ توانستیم که در سه مرحله قبل از این رزمایش ها بیش از ۶۸۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و در این مرحله نیز ۵٠٠ دستگاه خودرو و ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت سنگین را به جهت توسعه و نوسازی اختصاص دهیم‌.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بیش از ۲۴۰۰ دستگاه آماده سازی، تحویل و به کار گرفته شده است و ۴۰۰ واحد گشت افزایش داشته که موجب افزایش توان عملیاتی پلیس راهور بوده است.

سردار هادیانفر گفت: پس از دو سال افزایش تصادفات، در سال ۹۸ توفیق داشتیم که ۲۳۶ نفر جان باخته و  ۲۰ هزار و ۱۳۲ نفر مجروح کمتر در تصادفات داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: بر اساس شاخص های بین المللی سازمان بهداشت جهانی ۳.۳ دهم کاهش در ۱۰۰ هزار جمعیت و ۵.۸ درصد کاهش در ۱۰ هزار وسیله نقلیه داشتیم. به لطف الهی با تدابیر امسال شاهد ۱۶.۲ درصد کاهش جانباختگان و هزار و ۷۹۵ نفر کمتر جان خود را نسبت به مدت مشابه از دست دادند و ۴۴ هزار نفر کمتر مجروح شدند.

وی ادامه داد: اثر بخشی توسعه و این تقویت در بخش های مختلف، عمر مفید وسایل نقلیه پلیس را از ۱۰ سال به ۵ سال کاهش یافته و استقرار گشت های ما از ۴۵ کیلومتر به ۳۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این توان افزایی ۲۲ درصد بر توان پلیس افزوده است، افزود: همچنین ۱۰ درصد تصادفات ما را کاهش داده و سه دقیقه زمان رسیدگی به تصادفات در شهر را نیز کاهش داده است.

سردار هادیانفر با اشاره به برنامه هوشمند سازی پلیس گفت: این موضوع با جدیت تمام در دستور کار است  امروز بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ نفر از سربازان؛ با دست افزار سپهر اعمال قانون می کنند و به مرور زمان قبض جریمه دارد حذف می شود.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۸۷۷ دستگاه خودرو مجهز به GPS هستند، گفت: از سال جاری ارتباط با ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه و ۳۶ میلیون مالک وسیله به وسیله پیامک عملیاتی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.