| کد خبر: 204820 |

۱۷ هزار و ۱۸۳ تن در حوادث رانندگی پارسال جان باختند

رییس پلیس راهور ناجا گفت: سال گذشته در حوادث رانندگی کشور ۱۷ هزار و ۱۸۳ تن جان خود را از دست داده اند و ۳۶۵ هزار نفر نیز در نتیجه بروز این حوادث مجروح شده‌اند.

تین نیوز

رییس پلیس راهور ناجا گفت: سال گذشته در حوادث رانندگی کشور ۱۷ هزار و ۱۸۳ تن جان خود را از دست داده اند و ۳۶۵ هزار نفر نیز در نتیجه بروز این حوادث مجروح شده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،سردار سید کمال هادیان فر روز یکشنبه در حاشیه مراسم "ملاقات حضوری رییس پلیس راهور ناجا با مردم خراسان رضوی در مقر فرماندهی این نیرو در مشهد " در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متاسفانه از ابتدای امسال تاکنون نیز در حوادث ترافیکی جاده های کشور ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن جان خود را از دست داده اند و چند برابر این میزان نیز به دلیل بروز این حوادث زخمی شده اند.

وی ادامه داد: علت اصلی ۸۲ درصد تصادفات صورت گرفته چهار تخلف پر خطر سرعت غیرمجاز، سبقت غیر مجاز ، خستگی و عدم توجه به جلو بوده‌ است.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: در استان خراسان رضوی به نسبت سایر استانهای کشور وضعیت مطلوب تر است و از ابتدای امسال تا کنون در این استان ۹۶۰ تن بر اثر  حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.

هادیان فر با بیان این که خراسان رضوی در بروز حوادث شهری ۱۲ درصد کاهش و در حوادث برون شهری افزایش تصادف داشته است افزود: متاسفانه بیشتر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی مربوط به مسافرانی می شود که برای زیارت به این استان سفر می‌کنند و به دلیل خستگی و خواب آلودگی و عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی دچار حادثه می‌شوند از این رو رانندگان باید توجه داشته باشند برای حفظ جان خود و سرنشینان خودرو علاوه بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به موقع و به اندازه کامل در بین راه استراحت کنند تا هنگام رانندگی با تسلط کامل پشت فرمان ماشین بنشینند.

وی ادامه داد: در زمینه هوشمندسازی کنترل ترافیک کشور و به کارگیری تجهیزات دیجیتالی پیشرفته، تاکنون اقدامات مثمری انجام شده و در آینده نزدیک نیز به کارگیری هزار و ۸۰۰ دوربین کنترل ترافیک جدید در جاده‌های کشور در دستور کار است و در زمینه به کارگیری دوربین‌های لیزر گان نیز تجهیزات لازم فراهم شده که با راه اندازی این سیستم به محض بروز تخلف، عنوان تخلف و جریمه، منظور شده و بلافاصله برای راننده خودروی متخلف پیامک می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: کنترل ترافیک مسیر گرمسار به خراسان رضوی نیز با استفاده از پهپادهای پیشرفته در دستور کار است و به زودی عملیاتی می‌شود.

هادیان فر افزود: پلیس راهور ناجا با هدف کمک به رانندگانی که با خودروی خود هزینه زندگی و خانواده را تامین می‌کنند و خودروی آنها به دلیل بیش از یک میلیون تومان تخلف در پارکینگ متوقف شده‌است طرح تقسیط پرداخت را به اجرا گذاشته و این طرح تا پایان امسال ادامه دارد و با اجرای این طرح، خودروی رانندگان متخلف به محض سپردن تعهد پرداخت تقسیطی تخلفات از پارکینگ مرخص می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح تاکنون برای مردم بسیار مشکل گشا بوده‌ است و تاکنون ۴۵ هزار دستگاه خودرو با تقسیط پرداخت بهای تخلفات از پارکینگ‌های کشور مرخص شده‌اند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: از بیست و پنجم اسفند ماه آینده حدود ۱۱۰ هزار نفر نیروی پلیس کار اجرای طرح نوروزی را به مدت ۲۰ شبانه روز کاری آغاز می‌کنند.

در این نشست تعدادی از رانندگان خراسان رضوی با مراجعه و گفت و گوی حضوری مشکلات خود را با رییس پلیس راهور ناجا در میان گذاشتند و راهکارها و راهنمایی‌های وی برای حل مشکلات خود را دریافت کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.