| کد خبر: 216834 |

مراجعه به دفترخانه برای نقل و انتقال خودرو اختیاری است

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص نقل و انتقال خودرو، اصراری به اینکه مردم به دفترخانه بروند، نداریم و مراجعه به دفترخانه برای این کار، اختیاری است.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص نقل و انتقال خودرو، اصراری به اینکه مردم به دفترخانه بروند، نداریم و مراجعه به دفترخانه برای این کار، اختیاری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما؛ سردار سیدکمال هادیانفر درباره طرح بازگشایی دفاتر اسناد رسمی در مراکز تعویض پلاک، اظهار داشت: در گذشته این اتفاق رخ داد، اما بین دفاتر اسناد رسمی در این خصوص تفاهم وجود ندارد؛ در تهران چند صد دفتر اسناد رسمی وجود دارد، اما شش مرکز تعویض پلاک در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: کسانی که این طرح را ارائه دادند باید با بررسی بیشتری این موضوع را مطرح کنند، اطراف مراکز تعویض پلاک بیش از هشت دفتر اسناد رسمی وجود دارد و ضرورتی ندارد در این مراکز حضور داشته باشند.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: کسانی که در این خصوص صحبت می‌کنند، باید قوانین را بیشتر بخوانند و از کارشناسان استفاده کنند؛ با این شرایط نباید به مردم استرس و تنش ایجاد کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اظهارات برخی افراد در خصوص لزوم مراجعه به دفاتر ثبت اسناد برای نقل و انتقال، گفت: برخی طی مصاحبه‌هایی در چنین شرایطی ذهن مردم را مخدوش می‌کنند و می‌گویند برای انجام فرآیند نقل و انتقال خودرو حتما باید به دفاتر ثبت اسناد مراجعه شود و مراجعه به پلیس وجهه قانونی ندارد؛ خطاب به این افراد می‌گویم که قانون را بخوانند. در قانون تصریح شده است که هر کسی می‌خواهد نقل و انتقال خودرو انجام دهد به پلیس مراجعه کند و خود مالک، مدارک و وسیله نقلیه باید به احراز پلیس برسد.

وی با بیان اینکه افرادی که اظهارات خلاف واقع مطرح می‌کنند، بهتر است که ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی را بخوانند، گفت: قانون نیاز به تفسیر دارد و نه استنتاج؛ این قانون صریح، روشن و واضح است ما اصراری به اینکه مردم به دفترخانه بروند یا نروند نداریم؛ مراجعه به دفترخانه برای نقل و انتقال خودرو اختیاری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.