| کد خبر: 199416 |

درخواست فرمانده انتظامی تهران از قوه قضائیه: به موضوع ترافیک تهران ورود کنید

چندین بار به مسئولین نمایشگاه‌ها تذکر دادیم که اگر نمایشگاهی پرمخاطب است آنها را با هم برگزار نکرده و یا زمان افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه‌ها را با هم نگیرید اما متأسفانه هیچ‌کس به این حرف‌ها فکر نمی‌کند.

تین نیوز

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: با توجه به اینکه موضوع ترافیک مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است از دستگاه قضائی درخواست می کنیم که به این موضوع ورود کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه دیدار مردمی در مرکز 197 در جمع خبرنگاران به موضوع ترافیک تهران پرداخت و اظهار داشت: ترافیک عصرگاهی به خصوص در نیمه دوم سال مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

سردار رحیمی گفت: شب گذشته وضعیت ناهنجاری را به واسطه برگزاری چند نمایشگاه شاهد بودم که این ترافیک از ساعت 16 شروع و تا ساعت حدود 22 ادامه داشت، به طوری که اطراف نمایشگاه و صدا و سیما قفل شده بود. 

سردار رحیمی ادامه داد: قضیه ترافیک مسئله‌ای نیست که در یک نقطه متمرکز باشد، چرا که آثار آن را در معابر دیگر نیز شاهدیم و در عرض نیم ساعت آثار بعدی این ترافیک را در رسالت، همت و حکیم نیز شاهد بودیم. 

فرمانده انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که چندین بار به مسئولین نمایشگاه‌ها تذکر دادیم که اگر نمایشگاهی پرمخاطب است آنها را با هم برگزار نکرده و یا زمان افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه‌ها را با هم نگیرید، افزود: متأسفانه هیچ‌کس به این حرف‌ها فکر نمی‌کند، بنابراین انگار راهی نمانده تا از مسئولان قضایی درخواست کنیم که وارد جریان ترافیک تهران شوند و دستگاه‌های کم‌کار و آنهایی را که همراه نیستند پای کار بیاورند. 

وی گفت: ترافیک تهران نیازمند طراحی راه جدید است؛ باید به حمل و نقل عمومی توجه شود؛ معابر بسته و خصوصی باز شده و سرویس ادارات و سازمان‌ها نیز احیا شوند. 

فرمانده انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که ترافیک تهران راه برون‌رفت دارد، گریزی به بازه زمان افزایش ترافیک در پایتخت زد و گفت: از ساعت 16 تا 19 اوج ترافیک را شاهدیم، به خصوص در مناطق مرکزی که کل تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

وی در خصوص طرح ترافیک پایتخت اعلام کرد: پلیس به وضعیت طرح ترافیک جدید ایرادهایی داشت که آنها را به شهرداری ارائه کرده‌ایم؛ اعتقاد داریم که ترافیک عصرگاهی مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد و باید ساعتش در نیمه دوم سال کاهش پیدا کند. 

وی به بحث آلودگی هوا و خودروهای دودزا پرداخت و گفت: پلیس به جدیت این موضوعات را دنبال می‌کند؛ حتی به سرعت در سر صحنه تصادف حضور پیدا می‌کند تا منجر به ترافیک نشود و تقریباً جایی نیست که ترافیک به علت عدم حضور طولانی‌مدت پلیس به وقوع بپیوندد. 

سردار رحیمی به آخرین جلسه شورای ترافیک که رئیس پلیس راهور در آن حضور داشت پرداخت و اظهار داشت: در همان جلسه نیز تأکید بر هم‌افزایی، همراهی و همدلی بود، اما متأسفانه کمتر تحرک می‌بینیم که کسی بخواهد به وضعیت ترافیک رسیدگی کند؛ همچنین کمتر عمل می‌بینم که به وضعیت آلودگی توجه کنند. متأسفانه جلسات بیهوده و تکراری است و باید دستگاه‌های ذیربط به مسئولیت خود عمل کنند که در کاهش ترافیک چه کرده اند.

وی گفت: ترافیک معضلی است در تهران که با اعصاب و روان مردم بازی می‌کند و جلسات سمبولیک باید به کارشناسی تبدیل شود و دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخ دهند که در راستای مسئولیت خود چه اقداماتی تاکنون انجام داده‌اند. 

وی گفت: غیر از اینکه منتظر باد و باران باشیم هیچ کاری انحام نمی‌دهیم؛ ابزار در اختیار پلیس نیست. دستگاه‌ها باید زیرساخت‌ها و بسترها را فراهم کنند و پلیس مدیریت و بهره‌برداری کند. چرا که پلیس بودجه‌ای در این رابطه ندارد اما در تمام صحنه‌ها حضور پیدا می‌کند. 

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: پلیس طرح ساماندهی موتورها را با توجه به اینکه هم تلفات جانی داشتند و هم نظم و انضباط را به چالش کشیده بودند اجرایی کرده اما باید دستگاه‌های مختلف بدانند که چه کمکی به پلیس کردند؛ از این بابت انتظار داریم به عنوان نهادی که مدیریت ترافیک با آن است بقیه بگویند که چه کرده‌اند؛ ما در چند سال اخیر تغییر و تحولی در زیرساخت‌ها ندیدم. 

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: وقتی عنوان کردن که ماشین‌های دودزا جمع‌آوری شود پلیس وارد عمل شد درخصوص تغییر محدوده طرح ترافیک نیز ما کوتاه آمده و موارد را انجام دادیم. اما ترافیک عصرگاهی اعصاب و روان مردم را به هم ریخته که باید در این خصوص اقدام کرد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.