| کد خبر: 184263 |

رانندگان در حدفاصل ۳۰ کیلومتری شهرها هوشیارتر باشند

معاون عملیات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۶۸ درصدی تصادفات از مبادی ورود به شهرها تا طول ۳۰ کیلومتری به وقوع پیوسته، عنوان کرد: ۵۰ درصد نقاط پر تصادف در همین فواصل اتفاق می‌افتد و رانندگان باید توجه کنند با نزدیکی به شهرها مقررات را به‌صورت ویژه مدنظر قرار دهند.

تین نیوز

معاون عملیات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه  ۶۸ درصدی تصادفات از مبادی ورود به شهرها تا طول ۳۰ کیلومتری به وقوع پیوسته، عنوان کرد: ۵۰ درصد نقاط پر تصادف در همین فواصل اتفاق می‌افتد و رانندگان باید توجه کنند با نزدیکی به شهرها مقررات را به‌صورت ویژه مدنظر قرار دهند.

به گزارش تین‌نیوز، سرهنگ حسن خسروجردی در گفتگوی رادیویی پیش‌رو مهار تصادفات و کاهش تلفات جاده‌ای را هدف اصلی طرح نوروزی ۹۸ خواند و گفت: طرح نوروزی از روز شنبه ۲۵ اسفندماه آغاز و تا روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸ ادامه دارد. این مقام مسئول در پلیس راهور پرهیز از خطر، آرامش در سفر را شعار نوروزی پلیس راهور ناجا عنوان کرد و ادامه داد: شعار ناجا نیز نشاط بهاری، نظم و قانون مداری است که رعایت این مسائل باعث می‌شود در بعد انتظامی و ترافیکی شاهد امنیت نوروزی باشیم.

سرهنگ خسروجردی بابیان این‌که پزشکی قانونی کشور ملاک اعلام آمار تلفات جاده‌ای است، اظهار کرد: آمار سال ۹۷ تا دو ماه آینده بسته می‌شود؛ ولی رانندگان حتماً باید مقررات جاده‌ای و خیابان‌های شهری را رعایت کنند.

او در بخشی دیگری از توصیه‌هایش بیان داشت: هرساله با افزاش میزان تولید خودرو، در داخل شهرها و جاده‌ها شاهد افزایش حجم ترددها هستیم و امسال هم  برای نوروز ۹۸ پیش‌بینی می‌کنیم ۸ تا ۱۰ درصد تردد در سطح محورهای مواصلاتی نسبت به سال گذشته بیش‌تر شود.

سرهنگ خسروجردی شرایط جوی نامساعد در طول سفرهای نوروزی را متذکر شد و افزود: همکاران ما در بیش از ۱۰۰ گردنه برف‌گیر و کوهستانی به‌صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و فعلاً هیچ محور مسدودی نداریم.

معاون عملیات پلیس راهور ناجا ادامه داد: در سطح کشور ۳۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد که ۱۵۸۵ نقطه به‌صورت بحرانی است؛ لذا قبل از اسفندماه با کمک سازمان راهداری بازدید میدانی را اجرا و به‌روزرسانی کرده‌ایم و در جهت آشکارسازی نقاط حادثه خیر قدم‌های خوبی برداشته‌شده است.

سرهنگ خسروجردی این اقدامات را زودبازده و کم‌هزینه خواند و اضافه کرد: یکی از موارد مورد توجه در نوروز محدودیت و ممنوعیت ترافیکی است؛ ترافیک در این ایام بیشتر می‌شود و نیاز است تردد وسایل نقلیه تسهیل شود؛ خاصه در محورهای استان تهران به سمت شمال کشور محدودیت‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح بازدید از ترمینال‌ها، اتوبوس‌ها و ایمنی یابی و وضعیت ظاهری اتوبوس‌های بین‌شهری به رادیو گفت‌وگو گفت: سعی کردیم کلیه اتوبوس‌های فعال در محورهای مواصلاتی نوروزی بازدید شوند.

سرهنگ خسروجردی ضمن یادآوری وقوع ۶۸ درصدی تصادفات از مبادی ورود به شهرها تا طول ۳۰ کیلومتری اظهار داشت: ۵۰ درصد نقاط پر تصادف در همین فواصل اتفاق می‌افتد و رانندگان باید توجه کنند با نزدیکی به شهرها مقررات را به‌صورت ویژه مدنظر قرار دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.