| کد خبر: 177533 |

بخارایی در روز جهانی قربانیان رانندگی:

◄ چهره‌های پشت ارقام سوانح رانندگی دیده شوند

برخی از مسئولان مثل وزرا، نمایندگان، هنرمندان، ورزشکاران و افراد نخبه درگیر سانحه می‌شوند که جای تأسف دارد. باید چهره‌های پشت این اعداد را لمس کرد و به مردم نشان‌داد که 16 هزار چه عددی است.

تین نیوز

به گزارش تین‌نیوز رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور با بیان این‌که امسال چهره‌های پشت ارقام سوانح رانندگی را در برنامه‌ها نشان می‌دهیم، گفت: هرکدام از 16 هزار کشته سوانح یک عضو خانواده بوده‌اند که دیگر اعضا در نبودش برای تمام عمر شادی را بر خود حرام می‌کنند.

محمد بخارایی با بیان این‌که برخی از مسئولان مثل وزرا، نمایندگان، هنرمندان، ورزشکاران و افراد نخبه نیز درگیر سانحه می‌شوند که جای تأسف دارد، گفت: باید چهره‌های پشت این اعداد را لمس کرد و به مردم نشان داد که 16 هزار چه عددی است.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور از روز جهانی قربانیان رانندگی در 27 آبان ماه یادکرد و افزود: دفاتر جمعیت در استان‌ها برای این روز برنامه‌های متعددی دارد که حساس کردن مردم و مسئولان ازجمله این برنامه‌ها است.

وی قربانیان سوانح رانندگی را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول 16 هزار کشته در کشور، دومین دسته مجروحان و معلولان که رقم آن‌ها 330 هزار نفر است و دسته سوم قربانیان مظلوم‌تری هستند که شامل بازماندگان حوادث مثل مادران داغدار و کودکان بی‌سرپرست می‌شوند.

بخارایی، راه‌اندازی کمپین‌های مختلف و کوچک را یک راهکار برای حساس کردن جامعه نسبت به سوانح رانندگی عنوان‌کرد و افزود: به هر نحوه که بتوانیم باید باهم پیمانی این حساسیت ایجاد شود تا هیچ‌کس اجازه نداشته باشد به ایمنی بی‌اعتنایی کند.

وی رعایت مقررات، استاندارد و ترویج ایمنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: خراسان جنوبی 5/1 برابر متوسط کشور در سوانح رانندگی کشته دارد؛ بنابراین باید به این آمارها حساس بود و مطالبه‌گری را از خودمان شروع کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور اظهار داشت: توسعه اقتصادی کشور مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان حرفه‌ای است و باید این افراد الگوی توسعه فرهنگ ایمنی باشند و از طرفی نیز عبارت حرفه‌ای بار مسئولیتی برای رانندگان دارد.

بخارایی بابیان این‌که رانندگان به‌واقع مطالبه‌گر ایمنی هستند، افزود: برای فرهنگ‌سازی ایمنی نیز ابتدا از  رانندگان حرفه‌ای شروع و افراد موفق در این زمینه را معرفی کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که وقتی یک اتوبوس دچار سانحه می‌شود در اخبار پرداخته به آن‌همه تقصیرها متوجه ناوگان حمل‌ونقل می‌شود ادامه داد: علی‌رغم این حجم رانندگی توسط رانندگان حرفه‌ای شبکه‌های شهری و برون‌شهری اما کمتر از 10درصد این افراد درگیر سوانح بوده‌اند.

بخارایی گفت: این امر نشان می‌دهد که رانندگان حرفه‌ای برحسب آموزش و سرمایه‌گذاری جانی و مالی در بحث ایمنی متهم نیستند بلکه مطالبه‌گر هستند.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره تجلیل از رانندگان حرفه‌ای سراسر کشور در سال 95 گفت: مقررشده این جشنواره به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری برای ارتقای شناخت منزلت رانندگان حرفه‌ای به‌صورت دوسالانه برگزار شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.