| کد خبر: 175460 |

◄ رأی دادگاه بدوی راننده لندکروز: 16 سال حبس و محرومیت از خرید خودرو

حکم راننده خودرو لندکروز که در جاده دشت ارژن به مأمور پلیس‌راهور حمله کرده بود و او را مورد ضرب و شتم قرار داده بود ابلاغ شد.

تین نیوز

حکم راننده خودرو لندکروز که در جاده دشت ارژن به مأمور پلیس‌راهور حمله کرده بود و او را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، ابلاغ شد.

به‌گزارش تین‌نیوز، در حکم دادگاه بدوی متهم به 16 سال حبس، سه بار و هر بار ۱۱۱ ضربه شلاق، محرومیت از تصدی وسایل نقلیه سبک و سنگین و منع اقامت در شهرستان شیراز محکوم شده است.

براساس رأی صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز،  اتهامات م.ک  متهم ۳۳ ساله این پرونده مبنی‌بر ارتکاب دو فقره بزه توهین به مأمورین، اخلال در نظم  و آسایش عمومی، تخریب عمدی البسه نظامی، تمرد نسبت به مأمورین حین انجام‌وظیفه، ضرب‌وجرح عمدی منجر به شکستگی و دو فقره تهدید به استناد مواد متعدد قانون مجازات اسلامی محرز و رأی بر محکومیت وی صادر گردید.

محکوم پرونده به لحاظ ارتکاب دو فقره توهین به دو فقره  و هر بار به ۱۱۱ ضربه شلاق، به لحاظ انجام تهدید به قتل به سه سال حبس تعزیری، به لحاظ ارتکاب بزه تخریب البسه پلیس به ۴ سال حبس تعزیری و از باب اخلال در نظم عمومی و امنیت به ۱۱۱ ضربه شلاق و ۱.۵ سال حبس تعزیری و همچنین به لحاظ تمرد نسبت به مأمورین حین انجام‌وظیفه به ۱.۵ سال حبس  و از باب ایراد ضرب‌وجرح عمدی منجر به ۳ فقره شکستگی دندان‌های پیشین مأمور انتظامی به ۷.۵  سال حبس تعزیری و پرداخت دیه مقرره محکوم گردید.

در رأی صادره همچنین به استناد مواد ۲۳ و ۲۴ قانون مجازات اسلامی متهم به لحاظ تتمیم و تکمیل مجازات نیز به دو سال محرومیت از رانندگی و دو سال منع اقامت در شیراز محکوم شد.

 براساس رأی صادره درخصوص سه عنوان اتهامی تخریب خودرو، تخریب تابلو و افتراء به لحاظ کمبود ادله، رأی بر  برائت متهم صادر شد.

همچنین در رأی صادره عنوان‌شده است که براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی درخصوص متهم پرونده تنها مجازات اشد یعنی ۵/۷ سال حبس و مجازات تکمیلی قابل‌اجرا هست.

به‌نظر می‌رسد با چنین حکمی دستگاه قضا درصدد جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی در جامعه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.