| کد خبر: 151142 |

مدیرعامل معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران عنوان کرد

◄ موتورسیکلت‌های فراری از مراکز معاینه فنی

مدیرعامل معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران از وجود 3 میلیون 800 هزار خودرو پلاک تهران که از این تعداد 2 میلیون و 300 هزار خودرو مشمول گرفتن برگه معاینه‌فنی هسنند، خبر داد و گفت: طرح تشدید برخورد با این تعداد خودرو به همراهی پلیس آغاز شده است.

تین نیوز
مدیرعامل معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران از وجود 3 میلیون 800 هزار خودرو پلاک تهران که از این تعداد 2 میلیون و 300 هزار خودرو مشمول گرفتن برگه معاینه‌فنی هسنند، خبر داد و گفت: طرح تشدید برخورد با این تعداد خودرو به همراهی پلیس آغاز شده است.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدنواب حسینی‌منش با اشاره به اهمیت معاینه‌فنی در روزهایی که به فصول سرد سال نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: در یک سال اخیر خوشبختانه یک میلیون و 200 هزار خودرو برگه معاینه‌فنی دریافت کرده‌اند و آمار نشان می‌دهد در همین مدت حدود پانصد هزار خودرو در شهرستان‌ها به مراکز معاینه‌فنی مراجعه و برگه سلامت خودرو دریافت کرده‌اند.
 
وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، افزود: در مقایسه با مشابه سال 95 میزان جرایم مربوط به معاینه‌فنی از 30 به 15 درصدکاهش پیدا کرده و این مهم نشان از تلاش موفق در طرح تشدیدنظارت بر معاینه‌فنی خودروها با همراهی پلیس‌راهور است.
 
حسینی‌منش با تاکید بر این موضوع که تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه‌فنی تنها به این بخش ختم نمی‌شود، افزود: معاینه‌فنی خودروها به خودروهای بدون معاینه‌فنی محدود نیست و چه بسا خودروهایی وجود دارند که برگه معاینه‌فنی دریافت کرده‌اند اما در طول اجرای طرح از شمول معاینه‌فنی خارج شده‌اند که باید با  آنها برخوردقاطع صورت بگیرد.

به گفته وی، در حال حاضر در مراکز سیزده‌گانه معاینه‌فنی مدت زمان معطلی به یک ساعت هم نمی‌رسد و رانندگان این اطمینان را داشته باشند که مراکز در دو شیفت کاری با استفاده از تمام ظرفیت خود نسبت به خدمات رسانی اقدام می‌کنند و لذا مراجعان به مراکز نگران طولانی شدن حضور در مراکز معاینه‌فنی نباشند.

حسینی‌منش تاکید کرد: رانندگان از طریق سامانه اطلاع رسانی ستاد مرکزی معاینه‌فنی نیز قادر هستند تا نوبت حضور خود در مراکز معاینه‌فنی را مشخص کرده و سپس به مرکز مراجعه کنند، به منظور تسهیل در اجرای موفق معاینه‌فنی خودروها  6 خط سیار نیز در دست کار است که اولین مرکز ظرف یک ماه آینده شروع به کار خواهد کرد.

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران خاطرنشان کرد: میزان مراجعات موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه‌فنی در حال حاضر بسیار کم ارزیابی شده است، علیرغم میزان آلایندگی بالای این وسیله نقلیه سبک اما، متاسفانه ابراز فشاری در اختیار نیست تا موتورسیکلت‌ها را ملزم به حضو در مراکز معاینه‌فنی کند که باید برای ان چاره اندیشی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.