| کد خبر: 172223 |

◄ سخنگوی ناجا توضیح داد: درگیری راننده لندکروز با پلیس بر سر چه بود؟

در پی انتشار فیلم فحاشی و ضرب و شتم پلیس توسط سرنشین خودروی لندکروز، فرد ضارب شناسایی و با مجوز مقام قضایی بازداشت شد. سردار احمد نوریان، سخنگوی ناجا با اعلام این خبر افزود: هرگونه برخورد فیزیکی و توهین به پلیس حین مأموریت و انجام‌وظیفه، جرم است و پیگرد قانونی دارد.

تین نیوز

در پی انتشار فیلم فحاشی و ضرب و شتم پلیس توسط سرنشین خودروی لندکروز، فرد ضارب شناسایی و با مجوز مقام قضایی بازداشت شد.

سردار احمد نوریان، سخنگوی ناجا با اعلام این خبر افزود: هرگونه برخورد فیزیکی و توهین به پلیس حین مأموریت و انجام‌وظیفه، جرم است و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سایت پلیس سردار احمد نوریان اظهار داشت: اواخر هفته گذشته در محور شیراز-کازرون (حوزه دشت ارژن)، سرنشینان یک دستگاه خودروی 206 به‌دلیل نقص فنی، از انتقال خودرو به کنار جاده بازمانده و از گشت پلیس‌راهور استمداد می‌طلبند و در همین حین، راننده خودروی لندکروز با سرعت غیرمجاز و به‌دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو، به شانه خاکی جاده منحرف و دچار سانحه می‌شود.

او افزود: دقایقی پس‌ازاین حادثه، یکی از سرنشینان خودروی لندکروز با حمله به سرنشین خودروی 206 و پلیس وظیفه‌شناس راهور، اقدام به ضرب و شتم و فحاشی می‌کند.

سخنگوی ناجا با اشاره به شناسایی فرد ضارب ادامه داد: مجوز قضائی برای دستگیری فردی که با رفتار هنجارشکنانه خود به پلیس خدمتگزار جسارت کرده است، اخذشده و قطعاً برابر قانون با این فرد هتاک برخورد می‌شود (بررسی سوابق این فرد حاکی از ارتکاب او به اعمال مجرمانه دیگر درگذشته دارد).

به گفته سخنگوی ناجا، امور پلیسی که حین کمک به هم‌وطن درراه مانده موردتهاجم و فحاشی این ضارب سابقه‌دار و جوان قرار می‌گیرد از کارکنان وظیفه‌شناس پلیس راهنمایی و رانندگی و در آستانه بازنشستگی است.

او اشاره کرد: به‌طورقطع هر شهروند منصف و قانونمندی با مشاهده فیلم مذکور، انزجار خود را از رفتار این ضارب سابقه‌دار اعلام می‌دارد.

سردار نوریان، اقدام به تصویربرداری و انتشار فیلم چنین صحنه‌هایی به‌منظور تخریب اقتدار و چهره اجتماعی پلیس را مذبوحانه و غیرقانونی برشمرد و گفت: به‌طورقطع شناسایی و دستگیری فرد یا افرادی که در چنین مواقعی بجای کمک و یاری‌رساندن به هم‌وطنان سانحه دیده و در معرض خطر، با رفتاری غیرانسانی و غیراخلاقی به‌دنبال تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار فیلم این رویدادها هستند نیز در دستورکار پلیس فتا قرار خواهد گرفت.

او یادآور شد: درگیری با مأموران انتظامی از جرائم عمومی محسوب می‌شود و قانون برای فردی که به امور پلیس حین انجام‌وظیفه و مأموریت توهین کند، مجازات حبس درنظر گرفته است و قطعاً این موضوع تا برخورد قانونی و قضائی با فرد ضارب، توسط نیروی انتظامی دنبال و پیگیری می‌شود.

در فیلمی که در فضای مجازی منتشرشده است فردی با فحاشی و ضرب و شتم پلیس فریاد می‌زند: می‌دانید یک میلیاردتومان چقدر است؟

متأسفانه نقص قوانین و مسلح نبودن اکثر افسران راهور گاهی موجب بروز چنین اقدامات نابهنجاری می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.