| کد خبر: 171146 |

◄ تأثیر دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی

واژگونی کمتر از یک درصد میزان تصادفات استان یزد را به خود اختصاص داده است. محمد پورشمسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اعلام این خبر افزود: عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بیشترین علل تصادف در یزد هستند.

تین نیوز

 واژگونی کمتر از یک درصد میزان تصادفات استان یزد را به خود اختصاص داده است.

محمد پورشمسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اعلام این خبر افزود: عدم رعایت حق‌تقدم و عدم توجه به جلو بیشترین علل تصادف در یزد هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ پورشمسی در نشست خبری که به‌منظور گزارش عملکرد چهارماهه پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اعلام این‌که 57 درصد تصادفات چهارماهه امسال مربوط به موتورسیکلت و 13 درصد به برخورد وسیله نقلیه با عابر اختصاص داشته گفت: دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی استان تأثیر زیادی دارند. هوشمندسازی و تقویت نظارت‌ها نقش بسزایی در کاهش حوادث رانندگی دارد.

او با اشاره به وجود ترافیک در محورهای مختلف شهر یزد، گفت:‌ یک‌طرفه کردن برخی از خیابان‌های شهر جهانی یزد نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی در معابر مختلف ایفا می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد شناسایی نقاط پرحادثه و اصلاح هندسی معابر را یکی دیگر از اقدامات در دستورکار فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی استان دانست و تأکید کرد: شهر جهانی یزد به خیابان‌های یک‌طرفه نیاز دارد.

او ‌موتورسیکلت و موتورسوارها را معضل اصلی ترافیکی و حوادث رانندگی در یزد عنوان کرد و گفت:‌ در چهارماهه نخست امسال بیش از دو هزار موتورسیکلت در یزد توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

پورشمسی توقیف 900 خودرو با تخلفات مختلف را از دیگر اقدامات انجام‌شده طی چهارماهه نخست امسال در یزد دانست و بیان کرد:‌ فرماندهی انتظامی استان یزد برخورد جدی با متخلفین و مزاحمین مردم را در دستورکار جدی خود قرار داده است.

او در مورد توقف غیرقانونی در حاشیه میادین شهر یزد،‌ تصریح کرد:‌ توقف خودروها در حاشیه میادین توسط دوربین‌ها نظارتی بررسی و دو دقیقه قبل از اعمال جریمه پیامکی به راننده ارسال می‌شود که اگر رانندگان این تذکر را جدی گرفته و حرکت کنند،‌ جریمه نخواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.