| کد خبر: 169850 |

◄ مقصران حادثه تصادف سنندج معرفی شدند

راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مربوط، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به‌عنوان مقصران اصلی جان‌باختن ۱۱ نفر در حادثه سنندج معرفی شدند.

تین نیوز

راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مربوط، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به‌عنوان مقصران اصلی جان‌باختن ۱۱ نفر در حادثه سنندج معرفی شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، داوود قاسمیان، رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا با اعلام این خبر گفت: این حادثه در آغازین ساعات بامداد ۲۰ تیر رخ داد، این درحالی است که در این ساعت تانکر مجوز تردد نداشته است.

قاسمیان خاطرنشان کرد: این تریلی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از مبدأ ثبت ساعت کرده و طبق قوانین باید در فاصله ۲ تا ۴ ساعت پس‌ازاین زمان از محدوده شهری عبور می‌کرده که این اتفاق به هر دلیلی رخ نداده و تانکر در اوایل بامداد به این محدوده رسیده است.

او اضافه کرد: به‌این‌ترتیب راننده کشنده که در مسیر مریوان-سنندج در حرکت بوده است به‌دلیل ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و به‌دلیل داغ شدن ترمزها درشیب بلوار حسینی و همچنین متصدی شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی به‌دلیل رعایت نکردن قوانین اعزام کامیون به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته‌شده‌اند.

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا مطرح کرد: همچنین راننده اتوبوس به‌دلیل اینکه خارج از مقررات جاری در بیرون از محدوده پایانه اقدام به سوار کردن مسافر کرده بود به میزان ۲۵ درصد مقصر اعلام شد و شهرداری سنندج نیز که باوجود هشدارهای مکتوب از سوی پلیس نسبت به نصب سرعت‌گیر و علائم هشداردهنده درشیب بیش از ۱۰ درصد بلوار حسینی کوتاهی کرده و محل را ایمن‌سازی نکرده و برای ترمیم کمربندی و راه‌اندازی آن اقدامی انجام نداده بود براساس تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، به میزان ۲۵ درصد در وقوع این تصادف مقصر شناخته‌شده است.

قاسمیان ادامه داد: مسیرهای جاده‌ای این منطقه کوهستانی هستند و در این شرایط کامیونی که با محموله مواد سوختی وارد این مسیر می‌شود باید این شرایط را درنظر بگیرد. این تانکر پس از طی این مسیر و شیب بلوار حسینی علاوه بر ترمزها، لاستیکش نیز در حد اشتعال داغ شده و آثار آن در مسیر مشخص بود. همین امر نیز سبب تصادف شده بود.

نیمه‌شب سه‌شنبه 19 تیر، در تصادف بین یک تانکر سوخت و اتوبوس بین‌شهری که در شهر سنندج به وقوع پیوست، 11 نفر از هم‌وطنانمان جانشان را از دست دادند. دلیل اصلی این تلفات شدت تصادف و محموله مازوت تانکر سوخت بود که به‌سرعت موجب حریق گسترده و عدم امکان فرار برای مسافران اتوبوس شده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.