| کد خبر: 163369 |

قزوین پرترافیک ترین استان کشور است

جانشین رئیس پلیس راهور، قزوین را پرترافیک ترین استان کشور دانست و گفت: براساس آمار ثبت شده توسط تردد شمارهای سطح جاده ای کشور، از آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروزی و از 24 اسفند ماه تاکنون رتبه نخست تردد خودروها در کشور مربوط به این استان بوده است.

تین نیوز

جانشین رئیس پلیس راهور، قزوین را پرترافیک ترین استان کشور دانست و گفت: براساس آمار ثبت شده توسط تردد شمارهای سطح جاده ای کشور، از آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروزی و از 24 اسفند ماه تاکنون رتبه نخست تردد خودروها در کشور مربوط به این استان بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، سردار موسی امیری در بازدید از سطح راه های قزوین، طی سخنانی در جمع فرماندهان و کارکنان انتظامی و نیز دستگاه های امدادرسان این استان، افزود: در هیچ مناسبتی به اندازه تعطیلات نوروزی ما شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری در کشور نیستیم و گواه این موضوع میزان مصرف سوخت و آمار ثبت تردد خودروها در این ایام است.

وی به افزایش هشت درصدی سفرهای نوروزی سال 97 که در 6 روز گذشته ثبت شده اشاره کرد و ادامه داد: در 28 اسفند ماه گذشته بیشترین آمار مصرف سوخت بنزین در کشور با 115 میلیون لیتر به ثبت رسیده در حالی که آمار روزانه مصرف کشور 80 میلیون لیتر بوده است.

سردار امیری اضافه کرد: با توجه به اینکه ترافیک در راه های منتهی به شمال کشور همچنان سنگین و نیمه سنگین است باید زمینه انجام خدمات از سوی پلیس راه و سایر دستگاه های خدمات رسان برای رفاه و آسایش و ایمنی مردم صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه براساس آمارهای موجود علاوه بر حجم سفرهای برون شهری در ایام نوروز، ما شاهد همکاری بیشتر مردم با پلیس در این ایام نیز هستیم، گفت: آمار تلفات جاده ای کشور از یک هزار و 308 مورد در سال 90 به 872 مورد در سال گذشته کاهش داشته است.

به گفته سردار امیری، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای در هفت سال گذشته علاوه بر تلاش های صورت گرفته از سوی پلیس راه، سایر دستگاه های خدماتی از جمله راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی نیز نقش موثری در این زمینه داشته اند.

جانشین رئیس پلیس راهور در پایان با اشاره به کاهش 13 درصدی تلفات سوانح رانندگی استان قزوین در سال گذشته، گفت: قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی همیشه از کریدورهای مهم ارتباطی کشور به شمار رفته و در زمینه ایمنی راه نیز از استان های موفق ما بوده است.

استان قزوین دارای 217 کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتر بزرگراه، 253 کیلومتر راه اصلی و 563کیلومتر راه فرعی است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.