| کد خبر: 240096 |

◄ نوسازی ناوگان جاده ای؛ وعده ای که محقق نشد

این اظهارات وزیر راه و شهرسازی در حالی مطرح شد که اکنون نیمه بهمن ماه را نیز سپری کرده ایم و هنوز هیچ رخداد جدیدی در زمینه نوسازی ناوگان رخ نداده است.

تین نیوز

بیش از سه ماه از سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان می گذرد، سفری که طی آن رستم قاسمی وعده مهمی در مورد نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای و ریلی مطرح کرد.

به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، 13 آبان ماه امسال در شورای اداری استان سمنان گفت: نوسازی ناوگان جاده‌ ای و ریلی در یک ماه آینده با مشارکت وزارتخانه‌ های راه و صمت آغاز می‌ شود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در حمل و نقل جاده ای، حدود ۳۶۰ هزار کامیون در کشور با عمر بالای ۲۴ سال تردد می‌ کنند که در این خصوص نیازمند نوسازی ناوگان هستیم.

قاسمی افزود: برای مسئله حمل و نقل زمینی و ریلی، دستورکاری در حال تهیه است که ظرف یک ماه آینده در دولت و با مشارکت و توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت، نوسازی در حوزه حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل ریلی در کشور شروع می شود.

وی گفت: در غیر این صورت این مسیر ما را به سمت کاهش تردد ریلی و حتی مشکلات تردد جاده ای پیش خواهد برد.

این اظهارات وزیر راه و شهرسازی در حالی مطرح شد که اکنون نیمه بهمن ماه را نیز سپری کرده ایم و هنوز هیچ رخداد جدیدی در زمینه نوسازی ناوگان رخ نداده و در حالی که وعده یک ماهه وزیر برای اواسط آذر بود با گذشت بیش از سه ماه از زمان اعلام شده توسط قاسمی، در روند نوسازی ناوگان هیچ تحول خاصی روی نداده است.

بیشتر بخوانید:

در این زمینه 17 بهمن ماه،  یکی از دارندگان ناوگان فرسوده باری به خبرنگار ما گفت: حدود 98 روز است کامیون بنده از گمرک خارج شده و با وجود داشتن گواهی اسقاط، هر روز با سنگ اندازی های متعدد مواجه می شوم.

این راننده کامیون افزود: یکی از این سنگ اندازی ها، ضمانتنامه حسن انجام کار شرکت هاست که در اصل نباید به زمان تحویل کامیون، برسد بلکه باید  قبل از ارایه ثبت سفارش، از شرکت ها درخواست گردد نه بعد از تحویل کامیون ها که در آن صورت شرکت ها از گذاشتن تضامین خودداری می کنند.

به گفته او، نوسازی ناوگان تماما توسط خود آنها و با هزینه های گزافی انجام می شود و هیچ گونه کمکی از سوی دستگاه های دولتی به این قشر صورت نمی گیرد.

به گزارش تین نیوز، مهدی پور تاکید کرد: این در حالی است که مقرر شده بود بخش اعظمی از هزینه خرید کامیون به عنوان تسهیلات از محل صرفه جویی سوخت که با این نوسازی انجام می شود از طرف سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در اختیار دارندگان ناوگان فرسوده قرار گیرد اما متاسفانه این امر نادیده گرفته شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.