| کد خبر: 249124 |

◄ وزارت راه و شهرسازی، جایی که رستم ها را هم در گل فرو می نشاند

وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در بخش مسکن و حمل و نقل دو وظیفه مهم برعهده داشت که به نظر می رسد رستم قاسمی عملا نتوانست به این دو وظیفه جامع عمل بپوشاند.

تین نیوز

معاون پارلمانی دولت آقای رئیسی در آخرین اظهار نظر رسمی خود در خصوص وضعیت جایگزین رستم قاسمی اظهار داشت که به احتمال قوی مهرداد بذرپاش از سوی رئیسی به عنوان جایگزین رستم قاسمی به مجلس معرفی می شود.

وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در بخش مسکن و حمل و نقل دو وظیفه مهم برعهده داشت که به نظر می رسد رستم قاسمی عملا نتوانست به این دو وظیفه جامع عمل بپوشاند.

در بخش مسکن عمل به وعده آیت الله رییسی در مناظره های انتخاباتی یعنی ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال که در حالیکه بیش از ۱۵ ماه از دولت می گذرد بررسی ها نشان می دهد که این ادعا در حد وعده انتخاباتی باقی مانده است.

در بخش حمل و نقل نیز با توجه به جنگ روسیه و تحریم این کشور از سوی جامعه بین المللی شاید بتوان مهمترین وظیفه تکمیل زیرساخت های ریلی بخصوص اتصال راه آهن ایران - آذربایجان و همچنین تلاش برای تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان دانست که به نظر می رسد به دلیل فقدان نقدینگی و تامین مالی لازم  تاکنون موفقیت چندانی حاصل نشده است و هرچند از طریق خط آهن گرگان اینچه برون و حمل و نقل دریایی بین ایران و روسیه اقداماتی برای افزایش سهم ترانزیت از بازار روسیه صورت گرفت، اما این ناکافی است.

حال به نظر می رسد رئیس دولت سیزدهم برای عمل به وعده خود دست به دامن جوانی می شود که طی سالیان اخیر رویای بلندپروازانه کرسی پاستور را در سر دارد. جوانی که به قول یکی از نمایندگان مجلس برای جایگزینی همه وزرای دولت می تواند برنامه بدهد!

وزارت راه و شهرسازی را می توان زیرساختی ترین وزارتخانه کشور دانست. اما روشن است که افزایش زیرساخت های جاده ای و آزادراهی، راه آهن، توسعه بنادر و فرودگاه های کشور نقش حیاتی در  توسعه پایدار کشور دارد و همچنین تامین مسکن برای آرامش و پایداری جامعه ایرانی نقشی حیاتی دارد و این هردو بر عهده وزارت راه و شهرسازی است. بنابر شواهد قرار است این هردو را به مهرداد بذرپاشی بسپارند که هیچ گونه سابقه ای در این دو حوزه ندارد.

یکی از آفت های حوزه عمرانی و به خصوص حوزه راه و شهرسازی، نگاه سیاسی به آن داشتن است. این نگاه سم مهلکی است که طی چند ساله سال اخیر باعث اشتباهات جبران ناپذیری در حوزه عمرانی و تخصصی شده است. انتصاب مدیران سیاسی بدون هیچ سابقه ای باعث سرخوردگی بدنه کارشناسی و مدیران متخصص در این حوزه می شود. چه بسیار مدیران و معاونینی در وزارت راه و شهرسازی هستند که  حمل و نقل و مسکن و شهرسازی را به خوبی می شناسند، چالش ها و موانع این حوزه زیرساختی را می شناسند و با یک آرایش،سریع و کم هزینه بتوانند کمک موثری به دولت برای تحقق اهدافش نمایند. 

وزارت راه و شهرسازی، یک دستگاه عریض و طویل اجرایی و تخصصی است و با نگاه سیاسی مدیریت نمی‌شود. متخصصان این وزارتخانه به کار سیاسی و نمایشی عادت ندارند. آنان وزیری با تجربه و آشنا به کار خود نیازدارند تا بتوانند با آرامش به تلاش خود در راه سازندگی بپردازند. اگر علاقمند استفاده از این پتانسیل عظیم تخصصی هستید به تخصص و تجربه توجه کنید و به شان و جایگاه آن احترام بگذارید. این وزارتخانه پر ماجرا، رستم‌ ها را در گل فرونشانده است! 

انتخاب وزیری بدون هیچ گونه تجربه و سابقه عمرانی و اجرایی و تخصصی راه کج رفتن و بارکج بردن است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 2 0

    خداوکیلی رستم هم نمیتونه همزمان از پس راه آهن و جاده و هواپیمایی و دریایی و مسکن و شهرسازی برآد. هر کدوم از اینها میتونن یه وزارت خونه باشن.
    شما رستم دستان هم باشی و راه آهن رو گل و بلبل کنی و به سود برسونی ، بدلیل مسکن یا سقوط یه هواپیما کله پا میشی!