| کد خبر: 259016 |

فرودگاه ها به بخش خصوصی واگذار نمی شوند

فرودگاه‌ های زیان‌ ده را با شعار عدالت اجتماعی ساختند و امکان واگذاری فرودگاه به بخش خصوصی وجود ندارد.

تین نیوز

رییس کمیته حمل و نقل هوایی مجلس با بیان اینکه فعلا برنامه ای برای ساخت فرودگاه جدید در دست کار دولت قرار ندارد، گفت: بستری برای واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی وجود ندارد و دولت برای ساخت فرودگاه نباید تسلیم فشارها و تفکرات بخشی، سلیقه ای، شهری و قومی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، رحمت الله فیروزی  درباره اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امکان واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی صلاحیت دار و در پاسخ به این سوال که آیا از لحاظ قانونی امکان واگذاری فرودگاه ها وجود دارد، اظهار داشت: فرودگاه جنبه حاکمیتی در کشور دارد و از سوی دیگر مباحث امنیتی مطرح می شود و فرودگاه های کشور با امنیت کشور در ارتباط هستند بنابراین فعلا بستر چنین کاری و واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی فراهم نیست.

وی ادامه داد: اما درباره رفع زیان ده بودن فرودگاه ها باید تفکرات بخشی در کشور را اصلاح کرد و اینکه هر کسی علاقه مند است در شهرش فرودگاه داشته باشد، درست نیست و توجیهی اقتصادی هم ندارد، این مباحث؛ موضوعات قابل تاملی هستند که باید به آن توجه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره فشار نمایندگان مجلس و مقامات محلی به دولت برای احداث فرودگاه در شهرهای کم تردد و فاقد توجیه اقتصادی گفت: دولت برای ساخت فرودگاه نباید تسلیم فشارها و تفکرات بخشی، سلیقه ای، شهری و قومی شود. در بحث زیرساخت های فرودگاه یک بحث ساخت و احداث آن و موضوع دیگر مباحث نگهداری و موضوعات تخصصی هستند، اینها مباحث پیچیده ای هستند که مشخص می کنند نیازی این تعداد فرودگاه نیست.

وی تاکید کرد: اساسا به اندازه ای هواپیما نداریم که بخواهیم این تعداد فرودگاه را در کشور دایر کنیم. فرودگاهی که هفته ای یک بار پرواز در آن نشست و برخاست صورت می گیرد، مقرون به صرفه نیست و بسیاری از این فرودگاه ها پروازی ندارند و اساسا به این اندازه هواپیما که امکان پوشش تمام فرودگاه های کشور را داشته باشد، نداریم.

رییس کمیته حمل و نقل هوای ی مجلس گفت: بخشی از این فرودگاه های فاقد توجیه اقتصادی به عنوان شعار عدالت اجتماعی ساخته شدند و بخشی هم برای کوتاه کردن فاصله با مرکز کشور به احداث رسیدند.

فیروزی درباره تعیین تکلیف فرودگاه های کم تردد و زیان ده اظهار داشت: فعلا هیچ تصمیمی درباره فرودگاه های زیان ده نمی توانند بگیرند و کاری نمی توان کرد. امیدواریم که فضای کشور خوب شود و ناوگان هوایی کشورمان قوی شود که بتوانند فرودگاه ها را اداره کنند و پروازها در این فرودگاه ها افزایش پیدا کند و امیدواریم از این تعداد فرودگاهی که ساخته شده بتوانیم بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه فعلا برنامه ای برای ساخت فرودگاه جدید در دست کار دولت قرار ندارد، ادامه داد: دولت اگر همین تعداد فرودگاه را بتواند ساماندهی کند، اقدام مهمی است و فعلا برنامه ای برای ساخت فرودگاه جدید در دست نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.