| کد خبر: 212005 |

آغاز مطالعات فرونشست زمین در فرودگاه امام خمینی (ره)

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آغاز مطالعات فرونشست زمین در محوطه فرودگاهی امام(ره) خبر داد.

تین نیوز

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آغاز مطالعات فرونشست زمین در محوطه فرودگاهی امام(ره) خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بخشی از فعالیت های پیش روی آن مرکز را در تفاهمی که با دیگر زیرمجموعه های وزارتخانه از جمله شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) در دست انجام دارد، برشمرد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مجموعه همکاری های مشترکی را با شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) برای سال جدید در برنامه داریم که بخشی از آنها شامل برنامه‌های مطالعاتی در فرودگاه‌هاست.

شکرچی زاده یادآور شد: سال گذشته پروژه روسازی رویه‌های فرودگاهی در فرودگاه امام (ره) انجام شد که پروژه مفیدی به منظور مدیریت نگهداری روسازی فرودگاه‌ها به شمار می‌رود. با انجام این پروژه می توان منابعی را که برای روسازی رویه های مسیر فرودگاهی اختصاص می یابد را در درازمدت کاهش داد.

وی از دیگر پروژه های انجام شده را روسازی بتنی بخشی از راه های دسترسی فرودگاه عنوان کرد و افزود: نظارت عالی بر انجام پروژه روسازی بتنی بخشی از راه های دسترسی به فرودگاه امام را مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برعهده داشت و این پروژه، پروژه موفقی بوده است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از دیگر پروژه های مهم و در دستورکار مرکز را انجام مطالعات و بررسی موضوع فرونشست زمین در محوطه فرودگاه امام (ره) برشمرد و توضیح داد: مطالعات فرونشست با توجه به حساسیتی که وجود دارد در حال انجام است.

به گفته شکرچی زاده، موضوع مقاوم سازی تعدادی از ساختمان های فرودگاه امام از دیگر مواردی است که از سوی مرکز پیگیری می شود که قراردادهای آن در حال انعقاد است.

وی ادامه داد: امید است در سال جدید، ارزیابی و مقاوم سازی تعدادی از ساختمان های فرودگاه امام را به سرانجام برسانیم.  در نظر است تا به شکل گسترده در موضوعات فنی مرتبط با فرودگاه، همکاری نزدیکی با شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) داشته باشیم که خوشبختانه اینکار در قالب تفاهم نامه سیاستگذاری شده است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین از نصب و استقرار یک دستگاه شتاب نگار نسل جدید در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: سال گذشته به دستور وزیر راه و شهرسازی، یک دستگاه شتاب نگار نسل جدید در فرودگاه امام (ره) نصب شد.

وی افزود: با توجه به حساسیتی که محوطه فرودگاهی و ساختمان‌های فرودگاه دارد، می توانیم اطلاعات دقیقی را از وضعیت لرزه نگاری منطقه فرودگاهی داشته باشیم و اطلاعات آن آنلاین در اختیار مرکز تحقیقات و شرکت شهر فرودگاهی قرار می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.