| کد خبر: 201817 |

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

◄ جلوی ورود قیر تقلبی به فرایند نگه‌داری راه‌ها را گرفتیم

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ماجرای قیر های تقلبی واقعیت دارد اما تا حدود زیادی از قیر تقلبی در راهداری جلوگیری کرده ایم.

تین نیوز

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ماجرای قیرهای تقلبی واقعیت دارد اما تا حدود زیادی از ورود قیر تقلبی به پروسه نگهداری راه‌ها جلوگیری کرده‌ایم.

به گزارش تین نیوز در نشست خبری که در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار شد، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره همکاری با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طی دو سال اخیر پروژه PMS (مدیریت روسازی راه‌ها) با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک انجام شد و بر اساس آن، روسازی ۵۵هزار کیلومتر از شریان‌های اصلی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: نتیجه این فعالیت، تعیین روش نوسازی و بهسازی روکش راه‌ها، تعیین اولویت برای راه‌های مورد نیاز به بهسازی و همچنین کاهش هزینه‌های بهسازی راه‌ها خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پاسخ به خبرنگاران درباره قیر تقلبی نیز گفت: بخشی از مموله تانکرهای حمل قیر توسط افراد سودجو تخلیه و به جای آن، با مواد غیراستاندارد پر می‌شد که با نصب دستگاه‌های خاص بر روی این تانکرها، تا حدود زیادی از استفاده از قیر تقلبی در راهداری جلوگیری کرده‌ایم.

شکرچی‌زاده افزود: تا پیش از افزایش قیمت قیر، زیرسازی و روسازی راه‌ها با استفاده از قیر و آسفالت بود اما پس از آنکه قیر گران شد و همچنین تولید سیمان به دو برابر میزان نیاز سرانه کشور افزایش یافت، به روسازی بتنی جاده‌ها رو آورده‌ایم. در حال حاضر تجربه روسازی بتنی  فرودگاه‌های تبریز و مهرآباد و آزادراه اصفهان ـ شیراز را داریم و بخشی از آزادراه تهران ـ شمال نیز روکش بتنی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.