| کد خبر: 176840 |

◄ کدام ایرلاین‌های ایرانی دوباره تحریم شدند؟

در فهرستی که وزارت خارجه آمریکا از تحریم‌های علیه کشور منتشر کرده صنعت هوایی ایران نیز مشمول آن است.

تین نیوز

صنعت هوایی ایران در فهرست تحریم های وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز، در فهرست وزارت خزانه‌داری آمریکا، هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران‌ایر) هم به چشم می‌خورد و بیش از ۶۰ هواپیمای ایران‌ایر با مشخصات جزیی از جمله شماره سریال هم در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شود.

بیش‌تر بخوانید:

 

در حالی صنعت هوایی ایران بعد از برجام از لیست تحریم‌ها خارج شده بود که با شروع مجدد تحریم‌ها مجدد اولین تیر تحریم‌ها و با شدت بیش‌تر به صنعت هوایی اصابت کرد و در طی این چند روز گذشته اثر این تحریم‌ها دیده شد و یک شرکت سوخت‌رسان در فرودگاه ترکیه به بهانه تحریم‌ها از ارائه سوخت به ایرلاین‌های ایرانی خودداری کرد.

در خردادماه سال جاری بخشی از تحریم‌های صنعت هوایی آغاز شده بود که در راستای آن خزانه‌داری آمریکا ۳۱ فروند هواپیمای متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ماهان، معراج، کاسپین و پویا ایر را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده بود که ۵ فروند از این هواپیماها متعلق به معراج، ۹ فروند متعلق به کاسپین، ۵ فروند متعلق به پویا ایر و ۱۲ فروند متعلق به ماهان هستند. 

آمریکا در این رابطه اعلام کرده بود؛ ما شماری از هواپیماهای مرتبط با شرکت‌های هواپیمایی تحریم شده ایران، شامل ماهان، کاسپین، معراج و پویا را شناسایی کرده‌ایم و به کسانی که به این هواپیماها مجوز فرود و خدمات عمومی ارائه کنند اخطار می‌دهیم که با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.