| کد خبر: 170855 |

مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی آسمان:

◄ چهره «آسمان» را تغییر می‌دهیم

مدیرعامل آسمان: اولین گام برای این شرکت که بیش از ۴۰ سال سابقه خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم و کمتر ‌برخوردار را دارد، تغییر چهره ظاهری بین اذهان عمومی کشور است.

تین نیوز

پس از استعفای حسین علائی از مدیرعاملی شرکت هواپیمایی آسمان در روز بیستم تیرماه، طی حکمی از سوی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری محمد گرجی که نزدیک به سه دهه سابقه فعالیت به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه ناوگان، معاون فنی و مهندسی، مدیرکل کنترل کیفیت و تضمین مرغوبیت، مدیرکل تعمیر و نگهداری و... را در این شرکت هواپیمایی در کارنامه خود داشت، به‌عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد.

در همین رابطه هفته‌نامه «حمل‌ونقل» گفتگوی کوتاهی با مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی آسمان داشته است.

گرجی در این مصاحبه تأکید کرده که اولین گام برای این شرکت که بیش از ۴۰ سال سابقه خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم و کمتر ‌برخوردار را دارد، تغییر چهره ظاهری بین اذهان عمومی کشور است.

گرجی در ابتدای این گفت‌وگو در خصوص اینکه اولین اقدام شما به‌عنوان مدیرعامل جدید آسمان چه خواهد بود؟ پاسخ داد: شرکت هواپیمایی آسمان بیش از ۴۰ سال است که به مناطق محروم و کمتر برخوردار خدمت‌رسانی می‌کند، اما لازم است چهره ظاهری این شرکت تغییر پیدا کند؛ هرچند که چهره باطنی آسمان در راستای چهار دهه فعالیت ساختار بسیار  قوی دارد.

وی در ادامه افزود: شرکت هواپیمایی آسمان تلاش خواهد کرد که در بخش مسافری و خدمت‌رسانی به مسافران این شرکت که ولی‌نعمت‌های ما هستند و ما هر چه داریم از آن‌هاست، ارتقا پیدا کند و تا جایی که امکان داشته باشد سعی خواهیم کرد وضعیت خود را در بحث تأخیرهای پروازی بهبود ببخشیم تا درنهایت بتوانیم شاهد افزایش خدمت‌رسانی به مسافران باشیم.

مدیرعامل آسمان عنوان کرد: بنده از این فرصت استفاده می‌کنم و از تمام مسافرانی که در سالن و ترمینال‌‌های مختلف فرودگاه در راستای تأخیرهای این شرکت ناراحت و عصبانی شده‌‌اند، عذرخواهی می‌کنم و امیدوار هستم که ما را ببخشند، چرا که ما و صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور در شرایط بسیار سختی قرار داریم اما با آن مبارزه خواهیم کرد.

گرجی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه آسمان در حاشیه نمایشگاه «فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات صنعت هوانوردی» با یک شرکت داخلی تفاهم‌نامه ساخت لاستیک هواپیما امضا کرد. آیا این شرکت قصد ورود به حوزه ساخت قطعات هواپیما را دارد؟ توضیح داد: با توجه به اینکه بحث تحریم مجدد صنعت هوایی جدی شده است، ما باید تلاش کنیم تا جای ممکن بحث حمایت از کالا و تولیدات داخلی در بخش دانش‌بنیان را تقویت کنیم. در همین راستا ما در نمایشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات صنعت هوانوردی با یک شرکت داخلی قرارداد همکاری‌های پژوهشی و تحقیقاتی برای ساخت لاستیک هواپیما به امضا رساندیم.

وی در خصوص اهمیت ساخت لاستیک، گفت: با توجه به نیاز شرکت آسمان و حتی سایر شرکت‌های هواپیمایی برای هواپیمای فوکر‌۱۰۰ قرار است وارد همکاری با شرکت صنایع لاستیک‌سازی درود برای ساخت لاستیک این هواپیما شویم. به هر حال برای ساخت این لاستیک باید تحقیقات و آزمایش‌هایی انجام بگیرد و به تأیید سازمان هواپیمایی کشوری برسد. به‌طور حتم حداقل پنج شرکت هواپیمایی داخلی به‌دلیل استفاده از هواپیمای فوکر در آینده مشتری این لاستیک خواهند شد.

مدیرعامل آسمان درباره آخرین وضعیت قرارداد این شرکت با بوئینگ، عنوان کرد: شرکت هواپیمایی آسمان از سمت خودش هیچ‌چیزی را باطل اعلام نخواهد کرد. ما منتظر هستیم شرایط به سمتی برود که مجددا این قرارداد اجرایی شود. ما در شرایط تحریم هم تلاش خواهیم کرد که در روند خدمت‌رسانی آسمان هیچ تزلزل و وقفه‌ای ایجاد نشود.

او در خصوص اینکه اخیرا سازمان هواپیمایی کشوری در گزارش نهایی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج خلبان شرکت آسمان را عامل  سانحه اعلام کرد، موضع شما در این رابطه چیست؟ اینگونه پاسخ داد:

صددرصد موضع شرکت آسمان در چارچوب قوانین سازمان هواپیمایی کشوری خواهد بود، چرا که این سازمان مانند تمام کشورها مسئول رسیدگی به سوانح هوایی است. از طرف دیگر باید گزارشی که سازمان هواپیمایی آماده کرده، مورد تأیید تمام مراجع ذی‌ربط قرار بگیرد  و ما براساس آن گزارش آماده هستیم که هر برنامه‌ای که سازمان برای شرکت آسمان داشته باشد، انجام بدهیم.

گرجی از برنامه‌های آسمان برای خرید هواپیمای دست‌دوم خبر داد و گفت: آسمان به‌دنبال خرید تعدادی هواپیمای دست دوم است اما به‌دلیل اینکه فروشنده‌ها مایل نیستند در این شرایط شناسایی شوند از اعلام تایپ و نوع هواپیما خودداری می‌کنم.

طبق گفته وی، در راستای خرید هواپیماهای دست دوم در همین هفته گذشته یک فروند هواپیمای فوکر که توسط آسمان خریداری شده بود وارد کشور شد. قرار است از قطعات این هواپیما برای سایر هواپیماها که زمین‌گیر هستند استفاده کنیم تا وارد چرخه پرواز شوند.

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.