| کد خبر: 130362 |

لذت عکس گرفتن با حاصل مقاومت مردم

تین نیوز

 در یادداشتی از گسترش تجارت می‌خوانیم: وزیر راه و شهرسازی دولت گذشته، در هفته‌های اخیر سخنانی با محور ناوگان هوایی و دیگر بخش‌های حمل‌ونقل بیان کرده است. در زمینه حمل‌ونقل هوایی، او گفته است: «در دوران وزارتم ۱۰۹هواپیما خریدم و با هیچ‌کدام عکس یادگاری نگرفتم». همچنین گفته است: «در زمان معارفه من، ایران ۱۱۴ هواپیما داشت و در زمان تودیع اینجانب، ۲۲۳ هواپیما شده بود، اما من حتی با یک هواپیما هم عکس یادگاری نگرفتم.»

 

باید خطاب به آقای نیکزاد بگویم: «شما در مجموع ۴۵۰ روز وزیر نخستین وزارتخانه راه و شهرسازی بودید. بنا بر گفته شما به طور متوسط هر ۴ روز یک هواپیما وارد کشور شده است. نخست اینکه حتی موتورسیکلت هم هر ۴ روز یک بار وارد چرخه نمی‌شود؛ چه برسد به هواپیما! دوم آنکه، ورود ناوگان هوایی با متوسط سن ۲۰ سال در سال‌های مدنظر شما از خاطر هیچ‌کس پاک نشده است. ناوگانی که بهره‌وری آن، چه از نظر خدمات و چه اقتصاد، نه‌تنها مناسب آینده کشور نبود، بلکه باعث ایجاد هزینه‌های پنهان در آن زمان نیز بوده است که در آینده نمایان خواهد شد. این هواپیماها اگرچه نیاز روز را تامین می‌کرد اما هواپیماهایی بودند که باعث تقویت نگاه کاسبی و چاق شدن واسطه‌ها شدند. شاید اگر در مقابله با آنها اقدامی انجام می‌دادید، امروز بهتر مورد قضاوت قرار می‌گرفتید.

 

البته لازم به یادآوری است که راه‌اندازی هواپیمایی قشم با مدیریت فردی که اکنون به‌عنوان متخلف در زندان است و ورود چندین هواپیما برای مالک معروف آن از منابع ملی، در دوره شما رخ داد. طبیعی است عکس یادگاری گرفتن شما با آن اموال که امروز تکلیفش مشخص است، در تضاد روح جهادی شما بوده و هست. در دوران شما هیچ سانحه هوایی رخ نداد، اما بستر شکل‌گیری سانحه‌ای در سال ۹۳ ایجاد شده بود.

 

این گفتمان نوعی بی‌اخلاقی در دفاع از عملکرد و تخریب متقابل برای مثبت نشان دادن بهره‌وری با بازی با افکار عمومی است. نگذارید ذهنیت خوش و باورهای قلبی ما با این نوع رفتار عامه‌پسند، خدشه‌دار شود که از شما بعید است. بیان این نکته را نیز لازم می‌دانم که عکس گرفتن با حاصل مقاومت مردم، لذتی غرورآفرین دارد.»

 

آرمان بیات - تحلیلگر صنعت هوانوردی

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.