| کد خبر: 127282 |

مه‌آبادی در جمع مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

ساخت مرکز عملیات اضطراری نمود یک کار جهادی است

هفته‌نامه حمل ونقل|

 

 

رحمت‎اله مه‎آبادی در نشست نقد و بررسی ارزیابی کلی عملکرد سال ۹۵ و تبیین افق‎های جدید شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سال ۹۶، ساخت سریع مرکز عملیات اضطراری و نظارت کیفی را نمود یک کار جهادی دانست.

به گزارش روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در این جلسه که امروز (۱۶ فروردین) با حضور اعضای هیئت مدیره و معاونان و مدیران کل برگزار شد، با اشاره به این‌که ساخت مرکز عملیات اضطراری و نظارت کیفی؛ از تصمیم‎گیری تا اجرا٬ طی یک ماه انجام شده، این اقدام را حاصل تلاش شبانه‎روزی مسئولان مربوطه دانست و از آنها تشکر و قدردانی کرد.

مه‌آبادی با اشاره به این‌که سال گذشته قوانین خوبی در مجلس تصویب شد، افزود: با توجه به فعالیت‎ها و دستاوردهای سال گذشته، امسال یک سال خاص‎تری برای شرکت است.

وی درباره فعالیت‎های سال گذشته واحدهای مختلف شرکت نیز گفت: خوشبختانه در حوزه فلایت‌چک با تلاش همکاران٬ همه سامانه‎ها به طور مداوم بررسی شد و آرامش خوبی در سال گذشته و نوروز داشتیم.

مه‎آبادی همچنین درباره کارهای انجام شده در حوزه مالی و بودجه گفت: اداره‌کل مالی و حوزه برنامه‎ریزی کارهای راهبردی‎ای را انجام داد که از جمله آنها، جذب بخشی از مطالبات داخلی و خارجی بود، به گونه‌ای که در پایان سال مشکل مالی نداشته باشیم. همچنین این اداره‌کل کار خوبی در زمینه سالم‎سازی اداری انجام داد و در بحث سرمایه‎گذاری بین‎المللی نیز توانستیم برای فرودگاه مشهد پیش‎نویس قراردادی را با طرف خارجی تنظیم کنیم که در صورت موافقت وزارت راه و شهرسازی، نهایی خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ادامه داد: در بخش املاک با همکاری واحد حقوقی اتفاق خوبی رخ داد و حدود ۷۰ درصد از زمین‎های ما در کاداستر ثبت شد. در حوزه حقوقی نیز تحولی به وجود آمد و اکنون این واحد به یک واحد پیشرو تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه استانداردسازی که از دغدغه‌های وزیر راه‌وشهرسازی بود زحمات زیادی کشیده شده و نتایج خوبی به دست آمد. همچنین در بخش ارتباطات و ناوبری هوایی همکاران ما روزهای پر استرسی را گذراندند و در بدترین شرایط٬ بهترین عملکرد را داشتند و خریدهای خوبی هم در حوزه‎های کمک ناوبری و ارتباطی و امنیتی انجام دادند.

مه‎آبادی ضمن اشاره به فعالیت‎های خوب انجام شده در بخش تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی گفت: در حوزه فناوری ارتباطات و مخابرات نیز کارهای خیلی بزرگی انجام شده است که یکی از ثمرات آنها، افزایش سطح امنیت است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سپس درباره اقدامات انجام شده در حوزه روابط‎ عمومی گفت: روابط‎ عمومی در انجام امور پیشگام بوده و همیشه از ما جلوتر حرکت کرده است و من شرمنده هستم که نتوانستم به خوبی به امور آنها رسیدگی کنم. شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مدتی است که پیشگام و به خوبی مطرح شده است و این حاصل انعکاس خوب و به موقع رویدادهاست که توسط روابط‎ عمومی صورت گرفته است. همچنین روابط‎ عمومی در چند مورد بحرانی نیز به خوبی وارد عمل شد و اوضاع را مدیریت کرد.

مه‎آبادی در ادامه درباره موفقیت‎های بین‎المللی شرکت گفت: در بحث بین‎المللی توانستیم برای اولین بار یک عضو در هیئت مدیره آسیا –پاسیفیک داشته باشیم و چند همکارمان در چند نهاد بین‎المللی دیگر عضو شوند یا به ریاست ‎برسند. وی در زمینه اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش گفت: در این بخش کارهای خوبی در حال انجام است که ثمرات آن را در آینده خواهیم دید. در فصل بهار، مدیران آینده را برای آموزش به خارج از کشور اعزام خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل با اشاره با این‌که در حوزه ایمنی نیز برنامه‎های خوبی انجام شده است، درباره اقدامات انجام شده در زمینه مراقبت پرواز گفت: در اداره کل مراقبت پرواز نیز مانند الکترونیک شرایط خاص و دشوار وجود داشت که انصافاً زحمت زیادی کشیده شد و در ایمنی و آتش‌نشانی نیز در بحث خرید خودروهای پیشرفته آتش‌نشانی به خوبی عمل شد.

مه‎آبادی با بین این‌که در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد همکاران با دلسوزی و دغدغه بالا، سنگ تمام گذاشته‎اند و روز به روز در حال تغییر و بهبود هستند، در مورد فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز گفت: با زحماتی که در معاونت عملیات فرودگاهی کشیده شد، فرودگاه بین‌المللی مشهد توانست در ارزیابی ACI رتبه بسیار خوبی کسب کند و اکنون رضایت حقیقی مسافران از این فرودگاه از طرق مختلف به گوشمان می‎رسد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل با تأکید بر اینکه اثرات هزینه‎ها و تلاش‎هایی که مجموعه مدیران و کارکنان شرکت و فرودگاه‎ها انجام دادند؛ در نوروز به خوبی خودش را نشان داد، از مدیران خواست که اهداف خود را برای سال جدید به صورتی ساده و مشخص ارائه کنند تا براساس آن خط‎مشی لازم مشخص شود.

گفتنی است؛ پس از سخنان مه‌آبادی، چند تن از اعضای هیئت مدیره و معاونان نیز سخن گفتند.
معصومه ابراهیمی، عضو هیئت مدیره، راهبر امور حقوقی و مشاور امور بانوان و خانواده شرکت با تأکید بر ضرورت آگاهی هرچه بیشتر از قوانین، از مدیران ارشد شرکت خواست تا از ظرفیت‌های بانوان توانا و مستعد در مجموعه ستادی و فرودگاهی بهره بیشتری برند.

حسین اکرمیان، عضو هیئت مدیره نیز بر ضرورت بررسی اقدامات گذشته به‌منظور رفع نقاط ضعف و همچنین پایدارسازی و ساختارسازی اقدامات صورت گرفته در راستای ماندگاری آنها اشاره کرد و گفت: نگاه سیستماتیک به امور شرکت بسیار با اهمیت است. باید مرکز اطلاعات مدارک و مستندات را هم به صورت مکتوب و هم به صورت دیجیتالی سازماندهی کنیم تا ضمن کاهش هزینه‌ها، موجب افزایش رشد و تعالی شرکت شویم.

سعید اکبری، معاون عملیات هوانوردی دیگر مدیری بود که طی سخنانی کوتاه، خواستار افزایش ظرفیت‌ها به‌ویژه در زمینه نیروی انسانی و همچنین سیستم‌ها شد تا شرکت بتواند رشد تصاعدی فعالیت‌های عملیاتی را مدیریت کند. ابراهیم مرادی، دیگر عضو هیئت مدیره نیز از زحمات تمامی همکاران ستادی و فرودگاهی تشکر کرد و برای همگان در سال جدید آرزوی موفقیت کرد. محمدرضا امامی، معاون توسعه و مدیریت منابع شرکت از روند حاکم بر آرامش سازمانی ابراز خشنودی کرد و آن را بستر توسعه و جهش دانست. وی سال گذشته را برای این معاونت سالی بسیار پرکار برشمرد.

حمیدرضا سیدی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت هم به‌عنوان آخرین سخنران جلسه، از پیگیری موفقیت‌آمیز تدوین نظام‌نامه‌های فرودگاهی خبر داد و از روند تدوین بودجه سال ۱۳۹۶ نیز ابراز رضایت کرد.

گفتنی است؛ مرکز عملیات اضطراری و نظارت کیفی به‌منظور میدیرت بحران و نظارت بر عملکرد بخش‎های مختلف فرودگاهی احداث شده است و در روز گذشته اولین جلسه نمایندگان ارگان‌ها و نهادهای مرتبط در آن برگزار و به منظور رفع نواقص احتمالی به تبادل نظر پرداخته شد. این مرکز دارای بخش‎های اختصاصی برای نمایندگان نهاد ریاست‌جمهوری، مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی، سازمان امداد و نجات هلال احمر، معاونت عملیات هوانوردی، سازمان مدیریت بحران، مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی، پلیس فرودگاه، سپاه حفاظت هواپیمایی و حراست است.

در این مجموعه همچنین یک مرکز پیشرفته نظارت و پایش ۲۴ ساعته بر اوضاع و عملکرد فرودگاه‎ها با استفاده از حدود سه هزار دوربین مدار بسته، اینتر نت پرسرعت، ارتباطات بیسیم، اتاق‎های کنفرانس خبری و خبرنگاران، اتاق جلسات محرمانه، سیستم برق اضطراری و غیره وجود دارد که امکانات لازم برای مدیریت بحران و استقرار شبانه‎روزی مسئولان را فراهم می‎کند.

لینک خبر
 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.