| کد خبر: 249387 |

عقب‌ افتادگی حوزه حمل‌ و نقل قابل جبران نیست

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: امسال وزارت کشور با تعیین سهمیه برای خرید اتوبوس و ون توانست تا حدودی مشکل را رفع کند، اما با توجه عقب‌ افتادگی بیش از ۱۰ سال در این حوزه، کمبود ها قابل جبران نیست.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: امسال وزارت کشور با تعیین سهمیه برای خرید اتوبوس و ون توانست تا حدودی مشکل را رفع کند، اما با توجه عقب افتادگی بیش از ۱۰ سال در این حوزه، کمبودها قابل جبران نیست.

به گزارش تین نیوز ، فاطمه جراره  اظهار کرد: طی هشت سال اخیر اتفاق خاصی در شهر بندرعباس در حوزه حمل ونقل عمومی نیفتاده است، لذا این کلان شهر با چالش های بزرگی مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم به لحاظ اقتصادی دچار چالش شده اند و باید به موضوع حمل ونقل عمومی نگاه ویژه شود، گفت: امسال وزارت کشور با تعیین سهمیه برای خرید اتوبوس و ون توانست تا حدی مشکل را رفع کند، اما با وجود عقب افتادگی بیش از ۱۰ سال در این حوزه، کمبودها قابل جبران نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: قانون گذار برای درآمد پایدار شهرداری ها پیش بینی هایی کرده است، اما در اجرای آن دچار مشکل هستیم.

وی افزود: مدیریت شهرها باید حق و حقوق خود را به صورت شفاف بدانند تا بتوانند بر مبنای آن برنامه ریزی کنند، در این راستا بسیاری از مشکلات را می توانیم رفع کنیم، اما شهرداری ها و شوراها نمی دانند حق و حقوق آن ها از مالیات بر ارزش افزوده چقدر است.

جراره با اشاره به اینکه شفافیت می تواند در برنامه ریزی های شهر کمک کند، گفت: میزان مالیات بر ارزش افزوده ای که شهرداری بندرعباس برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی کرده بود ۴۰۰ میلیارد تومان است که رقم پیش بینی شده با توجه به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در شش ماه نخست امسال تحقق یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه هر شهر ظرفیت های مختص به خود را دارد، تصریح کرد: با توجه به فعالیت صنایع در شهر بندرعباس، نتوانستیم سهم شهر را از عوارض آلایندگی دریافت کنیم، در حالی که این انتظار وجود دارد از سهم آلایندگی برای انجام موضوعات مرتبط با شهر استفاده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.