| کد خبر: 153880 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ فرصت‌سازی «حمل‌ونقل» و «شهرسازی» در دوران جدید وزارتخانه

معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است؛ وزارت راه و شهرسازی از در کنار هم قرار گرفتن «حمل‌ونقل» و «شهرسازی» بهترین استفاده را کرده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است؛ وزارت راه و شهرسازی از در کنار هم قرار گرفتن «حمل‌ونقل» و «شهرسازی» بهترین استفاده را کرده است.

مهرداد تقی‌زاده در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص انتزاع وزارت‌خانه و اثرات ادغام وزارت راه و مسکن توضیح می‌دهد: در چندسالی که حمل ونقل و شهرسازی را در کنار هم داشتیم اتفاقات خوبی رخ داد.

وی در این باره ادامه می‌دهد؛ شهرسازی در حمل‌ونقل اثر مستقیم می‌گذارد و کاربری در هر دو زمین است در نتیجه این موضوع فرصتی بود تا شهرسازی در کنار حمل و نقل قرار بگیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه برای در کنار هم قرار گرفتن شهرسازی و حمل‌ونقل یکسری اقداماتی صورت گرفت، افزود: توسعه شهری بایستی با سیستم‌های حمل و نقل هماهنگ باشد در همین راستا رسیدیم به TOD، به معنای توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل.

تقی‌زاده  می‌گوید: در پروژه TOD یک تیم متشکل از شهرسازی و حمل ونقلی بیش از 2 سال در کنار یکدیگر کار کردند که در راستای آن سند توسعه بر حمل‌ونقل همگانی آماده شد و سپس در دو مرجع شورای عالی شهرسازی و معماری و شواری عالی ترابری کشور به تصویب رسید.

معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی با اشاره به اینکه این سند با همکاری بخش حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی و وزارت کشور تهیه شد، می‌افزاید: در حال حاضر راهنمای توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در نوبت دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری است و پس از تصویب به وزارت کشور و تمام شهرداری‌ها ابلاغ خواهد شد به همین جهت تمام طرح‌های جامع شهری موظف هستند این چارچوب را رعایت کنند.

 به گفته او؛ سند توسعه حمل ونقل همگانی یکی از خروجی‌های خوبی بود که به واسطه در کنار هم بودن حمل‌ونقل و شهرسازی صورت گرفت.

تقی‌زاده اهمیت دادن به سیستم‌های قطارهای حومه‌ای را یکی دیگر از خروجی‌های خوب در کنار هم بودن حمل‌ونقل و شهرسازی عنوان می‌کند و می‌افزاید: بسیاری از مردم در خارج از کلان‌شهرها زندگی می‌کنند و برای رسیدن به مرکز کلان‌شهر مسیر طولانی بایستی طی کنند به همین جهت اهمیت به قطارهای حومه‌ای ضروری بود و معمولا در کشورهای مختلف از قطار برای این موضوع استفاده می‌کنند.

او معتقد است: بایستی یک نگاه به بحث زندگی و الگوی مسکن-شهرسازی کلان‌شهر و حومه و از طرفی دیگر بحث حمل‌ونقل می‌کردیم که ترکیب این دو را توانستیم با «قطار حومه‌ای» مطرح کنیم و در این راستا تعدادی مسیر قطار حومه ایجاد شد.

معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: این مواردی که مطرح شد تنها نمونه‌هایی از در کنار هم قرار گرفتن شهرسازی و حمل ونقل بود؛ بنده به عنوان شخصی که هم در شهرداری و هم در وزارت راه وشهرسازی سابقه حضور داشته‌ام معتقدم ادغام وزارت راه و شهرسازی درست نبود اما از طرف دیگر بایستی بگویم که در سال‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی و با حضور آقای آخوندی از فرصت کنار هم قرار گرفتن شهرسازی و حمل‌ونقل بسیار خوب استفاده کرد.

تقی زاده اظهار کرد: در صورت تفیکیک وزارت راه وشهرسازی هم‌چنان بایستی این دو وزارتخانه ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.