| کد خبر: 152300 |

سهم لرستان در حمل‌ونقل هوایی چقدر است؟!

بخش حمل‌ونقل هوایی به عنوان شاه‌کلید شبکه حمل‌ونقل و از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود.

تین نیوز

بخش حمل‌ونقل هوایی به عنوان شاه‌کلید شبکه حمل‌ونقل و از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود.

در جهان امروز، حمل‌ونقل هوایی از جمله بخش‌های زیربنایی توسعه اقتصادی است.

با این اوصاف پروازهای فرودگاه خرم‌آباد در دوران مسئولان مختلف با وجود موقعیت سوق‌الجیشی لرستان در کشور و منطقه همواره قربانی تصمیمات غلط مسئولان شبکه حمل‌ونقل کشور و شرکت‌های هواپیمایی شده است.

مدتی است پروازهای فرودگاه خرم‌آباد به واسطه بی‌توجهی مسئولان کشور به این خطه و ضعف عملکرد نمایندگان استان در مجلس مبنی بر اهتمام در دریافت سهم مردم استان از امکانات ملی دستخوش نابسامانی شده تا آنجا که در برنامه زمانبندی از نهم آبان ماه به بعد اثری از پروازهای فرودگاه خرم‌آباد به چشم نمی‌خورد.

مردم لرستان استفاده از امکانات هوایی درخواست ناحقی نیست و تعطیلی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد که قبلاً با خون‌دل مسئولان استان برقرار شده بود برای مردم استان ناباورانه است.

بی‌توجهی تصمیم‌گیرندگان کشور به لرستان به‌ جایی رسیده که با وجود خرید هواپیماهای جدید، پروازهایی که با هواپیماهای قدیمی به تنها فرودگاه استان برقرار بود اغلب تعطیل شدند و تبعات منفی آن روند توسعه در استان را از مسیر خارج کرده که با این وضع تحمیلی اسفبار، سرمایه‌گذار و نیروهای متخصص از حضور در لرستان پشیمان شده‌اند.

پروازهای فرودگاه خرم‌آباد که در روزهای مختلف هفته دستکم به دو پرواز می‌رسیدند و مردم تقاضای افزایش آنها را داشتند، مدتی است متأسفانه اغلب تعطیل شده و سرنوشت پروازهای نیم‌بند باقیمانده که تعدادشان به هر دو روز یکی نمی‌رسد، نیز با توجه به سیاست توزیع ناعادلانه امکانات از سوی مسئولان کشور در هاله‌ای از ابهام فرو رفته تا آنجا که حتی از هم‌اکنون در برنامه زمانبندی اعلام شده برای نهم آبان ماه به بعد نیز سهم لرستان از پروازهای کشور زیر آوار توزیع ناعادلانه امکانات محو شده است.

مردم لرستان با وجود راه‌های دو خطه محورهای خرم‌آباد به پلدختر، کوهدشت، نورآباد، الشتر، بیرانشهر، ازنا و الیگودرز به شازند که به قتلگاه مسافران تبدیل شده‌اند و روزانه هزینه‌های غیرقابل جبران جانی و مالی به بسیاری از ترددکنندگان از این مسیرها وارد می‌شود. عدم اجرای جاده‌های چهارخطه بین شهری و در عین حال فقدان راه‌آهن و قطع پروازها سیاستی ناعادلانه برای مردم لرستان است.

استمرار سیاست ناعادلانه و قهرآمیز مسئولان ذیربط کار را به جایی رسانده که فرودگاه خرم‌آباد که از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است و با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ده‌ها میلیارد تومان خرج توسعه و تجهیز آن شده تا شمار پروازها افزایش یابد و هواپیماهای پهن‌پیکر نیز قادر به تردد در آن باشند به قبرستان اغلب پروازها مبدل شده و در همین حین فرودگاه‌های کوچک شبانه‌روز میزبان شمار زیادی پرواز هواپیماهایی هستند که بسیاری از صندلی‌هایشان حسرت مسافر به دلشان مانده است.

مضاف بر تبعات منفی یاد شده، قطع بسیاری از پروازهای فرودگاه خرم‌آباد سرمایه‌گذاری جدید ده‌ها میلیارد تومانی توسعه باند این فرودگاه را از حیز انتفاع ساقط کرده و موجب نارضایتی شدید مردم شده است.

قطع بسیاری از پروازهای فرودگاه خرم‌آباد آن هم در بدو شروع به کار استاندار جدید سنگ‌اندازی بر سر راه خدمت به مردم و فلج‌سازی روند توسعه در این خطه محسوب می‌شود و رئیس سازمان هواپیمایی کشور و وزیر راه و شهرسازی بایستی جوابگو باشند؛ سهم مردم لرستان در شبکه حمل‌ونقل هوایی چقدر است؟!

خرم‌آباد- نورمحمد سپهوند

 

منبع: روزنامه کیهان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.