| کد خبر: 254117 |

◄ روند خطرناک افتتاح ناقص پروژه ها به کجا ختم می شود؟

در حالی که رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج نیمه بهمن ماه سال 1401 از مسافرگیری مترو به صورت آزمایشی و غیر تجاری در آینده نزدیک خبر داد، برخی کارشناسان می گویند افتتاح ناقص پروژه ها در کشور به طور خطرناکی در حال پیش روی است.

تین نیوز

در حالی که رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج نیمه بهمن ماه سال 1401  از مسافرگیری مترو به صورت آزمایشی و غیر تجاری در آینده نزدیک خبر داد، برخی کارشناسان می گویند افتتاح ناقص پروژه ها در کشور به طور خطرناکی در حال پیش روی است.

به گزارش تین نیوز،  این کارشناسان با اشاره به اظهارات علیرضا رحیمی محمود آبادی که گفت «کمبود رام قطار، یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری کرج است چراکه در بهره برداری نهایی و ادامه مسیر تا میدان شهید سلطانی، قطار شهری با کمبود منابع مالی و واگن مواجه است» تاکید کردند: پروژه متروی کرج بعد از قریب به 15 سال تنها در دو نقطه و فقط خط و تونل قرار است افتتاح شود و سوال این است که در این 15 سال کسی نمی دانست برای افتتاح به قطار، سیستم سیگنالینگ و سیستم های بی شمار جنبی نیاز است که هیچکدام وجود ندارد؟

به گفته آنان، پرسشی این است که آیا پیمانکار پروژه پاسخگوی کم کاری خود بوده و آیا سیستم کارفرمایی قطار شهری در سالهای گذشته برای کم کاری بازخواست شده است؟

به اعتقاد کارشناسان، افتتاح های ناقص پروژه ها در کشور به طور خطرناکی در حال پیش روی است و نمونه آن افتتاح مترو کرج بدون واگن و بدون سیگنالینگ و با واگن های قرضی از تهران است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بهمن ماه سال 1401 علیرضا رحیمی محمودآبادی در جلسه فوق العاده کارگروه قطار شهری کرج از مسافرگیری مترو به‌صورت آزمایشی و غیر تجاری خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه با محوریت رفع نواقص احتمالی و مسائل ایمنی از جمله موارد سیستم اعلام و اطفا حریق، گیت کنترل و... بررسی شد.

رحیمی اضافه کرد: با اذعان مدیرعامل و مشاوران فنی، برای راه اندازی آزمایشی و مسافر گیری غیر تجاری مترو کرج در طول دو ایستگاه آیت الله طالقانی و گلشهر بلامانع است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل کمبود رام قطار را یکی از دغدغه مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: در بهره برداری نهایی و ادامه مسیر تا میدان شهید سلطانی، قطار شهری با کمبود منابع مالی و واگن مواجه است که انتظار می‌رود دولت، طبق قانون به همکاری هر چه بیشتر با مدیریت شهری کرج این دغدغه را برطرف کند.

عضو شورای شهر کرج، گفت:ادامه خط از چهارراه طالقانی تا میدان شهید سلطانی (تلاقی خط ۵ تهران با خط ۲ کرج) جزو سیاست‌های توسعه خط ۲ شورای ششم  بوده  و هم اکنون نیز عملیات عمرانی این مسیر فعال است. تامین مالی، کمبود واگن ، دپو و... از جمله مسائلی است که باید مسئولان استانی و دولت، تلاش مضاعف کنند تا موانع برطرف شود و در نهایت شهروندان کرج از این نعمت برخوردار شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    ای کاش الویت را می گذاشتن روی ساخت قطعه ایستگاه شهید سلطانی تا ایستگاه طالقانی تا این خط حداقل به مترو تهران کرج متصل باشد یک تکه خط بی ارتباط به هیچ جا , عملا به درد نمی خورد انشاله امسال ایستگاه شهید سلطانی افتتاح بشه که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما کمبود ناوگان در مرحله ابتدایی چندان اهمیت ندارد برای خیلی از مردم می صرفد که حتی 20 دقیقه داخل مترو بشینن اما با قیمت مناسب و سرویس خوب به مقصدشان برسن , در نهایت دیگر کار کشور ما با واردات واگن و قطار مترو راه نمی افتد چون نیازها بشدت زیاد است ما نهایتا باید قطار ملی را وارد ساخت کنیم آن هم در زیرساخت و منطقه ایی که بتواند سالی حداقل 15 رام قطار کامل تولید کند .