| کد خبر: 197769 |

◄ متغیرهای اقتصادی که مانع گسترش بازارگا‌ه‌های اینترنتی است

شرایط ظهور این بازارگاه‌ها در کشورهای دیگر تابع چندین عامل بود که کشور ما هنوز به آن شرایط دست نیافته است.

تین نیوز

اگرچه کارشناسان مدافع بازارگاه‌های اینترنتی آنها را بستری برای تعامل، مذاکره و انجام معامله آنلاین بین ارائه‌دهندگان و متقاضیان خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای کالا می‌دانند اما برخی فعالان این حوزه نیز ضمن رد این ادعا معتقدند این بازراگاه‌ها بیشتر مشکل‌سازند تا چاره‌کار.

به گزارش تین نیوز، در کنار دیدگاه‌های افرادی که معتقدند این بازارگاه‌ها با هدف ضابطه‌مند شدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت کسب‌ و کارهای اینترنتی در حمل‌ و نقل کالا، افزایش کیفیت خدمات و برقراری ارتباط بهتر و سریع‌تر در بخش حمل و نقل جاده‌ای راه‌اندازی شده‌اند، هستند افرادی که براین باورند که بازارگاه‌ها نتوانسته‌اند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید:

در این زمینه یک فعال حمل و نقلی با طرح چند پرسش، نقش این بازارگاه‌ها را در بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای مورد پرسش قرار داد و گفت: شرایط ظهور این بازارگاه‌ها در کشورهای دیگر تابع چندین عامل بود که کشور ما هنوز به آن شرایط دست نیافته است.

وی افزود: یکی از بسترهای راه‌اندازی این بازارگاه‌ها در کشورهای دیگر، رشد اقتصادی آنها بود که این رشد دلالت بر افزایش تولید یا درآمد سرانه ملی دارد.

این کاربر تین نیوز، تاکید کرد: اگر تولید کالاها یا خدمات به هر وسیله ممکن در یک کشور افزایش پیدا کند، می‌توان گفت که در آن کشور، رشد اقتصادی اتفاق افتاده‌ است.

وی همچنین با توجه به ضریب جینی کشورهایی که از این امکانات در بخش حمل و نقل جاده‌ای خود بهره‌مند هستند، بیان کرد: شاخص جینی یا ضریب جینی شاخصی اقتصادی برای محاسبهٔ توزیع ثروت در میان مردم است.

او گفت: بالا بودن این ضریب در یک کشور معمولاً به عنوان شاخصی از بالا بودن اختلاف طبقاتی و نابرابری درآمدی در این کشور در نظر گرفته می‌شود که در کشور ما این شاخص مطلوب نبوده و رقم بالایی است.

این کاربر تین نیوز، افزود: درآمد ناخالص ملی ما چقدر است؟ درآمد ناخالص ملی عبارت است از ارزش ریالی سالانه تمامی کالاها و خدمات نهایی تولید شده به قیمت‌های جاری (بازار) در اقتصاد ملی.

وی با اشاره به میزان بیکاری و میزان شکاف طبقاتی موجود به مشکل دیگری که در کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: سن ناوگان که ارتباط مستقیم با هزینه تعمیر و نگهداری دارد در کشور ما چقدر است؟

او تاکید کرد: مقایسه دیگری که باید در مورد اجرای این طرح‌ها در کشور ما و دیگر کشورها انجام داد، وضعیت تعداد ناوگان، میزان ساعات کاری و تناژ کالا قابل حمل در سال است.

به گفته وی یکی دیگر از شرایط ظهور این بازارگاه‌ها در کشورهای دیگر مربوط به وضعیت تعداد ناوگان آنهاست که در کشور ما وضعیت تعداد ناوگان نیز مطلوب نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.