| کد خبر: 263262 |

ثبت ۸۰۰ هزار واحد مسکونی خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن، به تشریح وضعیت ساخت مسکن در استان های مختلف پرداخت و گفت: پیشرفت ساخت پروژه های مسکن در استان ها، به صورت هفتگی بررسی می شود.

تین نیوز

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن، به تشریح وضعیت ساخت مسکن در استان های مختلف پرداخت و گفت: پیشرفت ساخت پروژه های مسکن در استان ها، به صورت هفتگی بررسی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران راه و شهرسازی استان ها برگزار شد، به تشریح وضعیت ساخت مسکن در استان های مختلف پرداخت.

نوروزی با تشریح وضعیت مسکن خودمالکی، آمار کشوری آن را ۸۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: دستورالعمل ها به استان ها ابلاغ شده و ۳۷۸ هزار واحد مسکونی نیز به بانک معرفی شده است.

به گفته نوروزی برای ۱۴۸ هزار واحد قرارداد منعقد شده است که استان سمنان بیشترین پیشرفت را در کشور داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت خودمالکی استان به استان بررسی می شود، اضافه کرد: جزییات پروژه ها در سامانه رصد می شود و پیشرفت ساخت به صورت هفتگی مورد بررسی قرار می گیرد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی۲۲۵ هزار واحد که در مرحله فونداسیون هستند اشاره کرد و ادامه داد: در برنامه ابلاغ شده خراسان جنوبی و زنجان پیشتاز هستند که به مرحله اتمام اسکلت رسیده اند.

همچنین در موضوع مسکن روستایی ۳۳۰ هزار واحد قرارداد منعقد کرده اند که استان های هرمزگان، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، ایلام، بوشهر و سیستان و بلوچستان از برنامه جلو هستند.

وی تشریح کرد: در بافت فرسوده نیز تهران ۵۰ درصد برنامه ۴ ساله ابلاغی را انجام داده است و از سایر استان ها جلوتر است که پس از تهران، خراسان رضوی و یزد قرار دارند.

نوروزی اعلام کرد: عملکرد ساخت هر استانی که جلوتر باشد موفق به جذب تسهیلات بیشتری می شود.

وی همچنین گفت: در خصوص درصد انعقاد قرارداد نسبت به برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن، استان های خراسان جنوبی و زنجان و سپس سمنان عملکرد خوبی داشته اند.

همچنین در نشست یادشده، درصد انعقاد قرارداد واحدهای معرفی شده تسهیلات روستایی نیز بررسی شد که استان های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، لرستان، هرمزگان و  چهارمحال و بختیاری در این حوزه عملکرد مثبتی داشتند.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: استان های اردبیل، زنجان و قزوین در خصوص درصد انعقاد قرارداد تعداد واحدهای معرفی شده اجاره ۹۹ ساله،  سه رتبه اول را دارا هستند.

گفتنی است در این نشست عملکرد ساخت کل کشور استان به استان تشریح شد و از منظر بافت فرسوده، خودمالکی، روستایی، مسکن حمایتی و غیره مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.