| کد خبر: 260713 |

الحاق هزار و ۸۵۰ هکتار زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی

سهمیه استان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد است که از این تعداد ۲۲ هزار واحد مسکن شهری و ۱۸ هزار واحد مسکن روستایی است.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست خبری هفته دولت از الحاق هزار و ۸۵۰ هکتار زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با رشد ۱۵۵ برابری از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ، میرمحمد مودی با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهارکرد: سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد است که از این تعداد ۲۲ هزار واحد مسکن شهری و ۱۸ هزار واحد مسکن روستایی است.

مودی افزود: تاکنون ۱۰۸ هزار نفر در سطح استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۴ هزار نفر واجد شرایط هستند و برای ۳۲ هزار واحد تامین زمین انجام شده و حدود ۱۴ هزار واحد دارای پروانه ساختمانی هشت هزار و ۵۷۴  واحد اتمام فونداسیون چهار هزار و ۱۱۴ واحد اتمام اسکلت و دو هزار و۲۹۴ واحد در مرحله اتمام سفتکاری است.

وی گفت: به منظور تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن  در استان از ابتدای دولت سیزدهم هزار و ۸۵۰ هکتار زمین الحاق شده و ۲ هزار هکتار دیگر نیز در حال الحاق است که نسبت به عملکرد دولت قبل دارای رشد ۱۵۵ برابری است و ظرفیت احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تامین زیرساخت های آب و برق سایت های نهضت ملی مسکن در سطح استان از محل وزارتخانه تامین شده که در اختیار دستگاه های مربوطه قرار گرفته است.

مودی در خصوص اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم گفت: دراستان خراسان جنوبی ۹ هزار و ۴۷۵ نفر ثبت نام کرده اند که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شده اند و تاکنون برای حدود ۲ هزار قطعه در سطح استان زمین تامین و تخصیص یافته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.