| کد خبر: 257652 |

هوش مصنوعی قیمت اجاره مسکن را تعیین می‌کند؟!

رییس کمیسیون عمران گفت: اجازه دادیم شورای عالی مسکن قیمت گذاری کند و از طریق هوش مصنوعی ما بتوانیم برای اجاره و فروش واحدها یک کشف قیمت داشته باشیم.

تین نیوز

رییس کمیسیون عمران گفت: اجازه دادیم شورای عالی مسکن قیمت گذاری کند و از طریق هوش مصنوعی ما بتوانیم برای اجاره و فروش واحدها یک کشف قیمت داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا رضایی کوچی درباره ثبت معاملات مسکن در سامانه و  گفت: قرار است هر معامله ای که در کشور انجام می شود در سامانه ثبت معاملات مسکن ، ثبت شود و کد رهگیری بگیرند؛ در معاملاتی که بدون کد رهگیری انجام شود شوند، تخلف صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما همه دستگاه ها را اعم از نیروی انتظامی، اداره ثبت، مخابرات، آب، برق و فضای مجازی مکلف کرده ایم تا همه آن ها اطلاعات تمام واحدها را در سامانه قرار دهند و هر قرارداد و اتفاقی می خواهد بیفتد حتما باید در این سامانه ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: ما روی این موضوع تاکید داریم، هر قرارداد و معامله ای خارج از سامانه انجام شود، از نظر ما تخلف است و قابل قبول نیست و دستگاه های نظارتی باید ورود و برخورد کنند.

این نماینده مجلس درباره تصویب طرح دوفوریتی ساماندهی بازار مسکن و تاثیر آن روی این بازار بیان کرد: قطعا بسیار تاثیرگذار می تواند باشد. توجه داشته باشید در گذشته زمین های بایر در شهرها زیاد بود ما مکلف کردیم اگر این زمین ها به سمت ساخت و ساز نیایند، باید مالیات دهند. به شهرداری ها گفته ایم بیایند برای شناسایی خانه های خالی کمک کنند و ۵۰ درصد درآمد حاصل از شناسایی خانه های خالی را به شهرداری ها بدهیم، یعنی انگیزه را در شهرداری ها بالا برده ایم. از سوی دیگر آمدیم بنگاه های مشاورین املاک را ساماندهی کردیم، ابتدا گفتیم باید رتبه بندی شوند و حق الزحمه شان تابعی از قیمت معامله نباشد زیرا در گذشته این گونه بود که هرچه قیمت ملک بیشتر بود سهم حق الزحمه این مشاورین هم بیشتر بود و کمک می کرد قیمت بالا برود.

رضایی کوچی تاکید کرد: نکته دیگر این بود که اجازه دادیم شورای عالی مسکن قمیت گذاری کند و از طریق هوش مصنوعی ما بتوانیم برای اجاره و فروش واحدها یک کشف قیمت داشته باشیم.

وی با بیان این که فکر می کنم این طرح دو فوریتی در کنترل قیمت مسکن و کنترل  اجاره بها نقش موثری داشته باشد، گفت: ما امروز زنجیره ای از قوانین مرتبط با حوزه مسکن را در اختیار دولت قرار دادیم هم مالیات بر خانه های خالی و قانون جهش تولید مسکن و و هم قانون اجاره را به دولت دادیم و فکر می کنم در حال حاضر دست دولت برای اعمال قانون پر است و ان شاالله از طریق اعمال قانون بتوانیم یک آرامشی در حوزه مسکن داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.