| کد خبر: 257325 |

Dogen City ؛ یک شهر شناور غول‌ پیکر در ژاپن

این شهر شناور می تواند 10 هزار ساکن دائمی داشته باشد و طبق وعده سازنده اش، تا سال 2030 راه اندازی می شود.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجایتو، شرکت ژاپنی N-Ark از طرح یک شهر شناور رونمایی کرده است که می تواند میزبان توریست ها، تجهیزات پزشکی و حتی راکت های فضایی باشد. این شهر که Dogen City نام دارد، به گونه ای طراحی شده است که تغییرات سطح دریا براساس گرمایش جهانی، تأثیری روی آن نداشته باشد و همچنین بتواند توان موردنیاز، غذا و آب حداکثر 40 هزار نفر را تأمین کند.

شهر Dogen که محیطی برابر 4 کیلومتر دارد، می تواند 10 هزار ساکن دائمی داشته باشد و حداکثر 30 هزار توریست هم می توانند از آن بازدید کنند. طراحی دایره ای شکل این شهر به این علت است که بتواند در برابر شرایط آب وهوایی سخت یا حتی سونامی دوام بیاورد، البته اطلاعات دقیقی درباره این ویژگی منتشر نشده است.

Dogen City شهر شناور ژاپنی

شهر شناور با سه بخش مختلف

براساس اطلاعات منتشرشده، این پروژه شامل سه منطقه مجزا می شود: یک حلقه قابل سکونت که شامل خانه ها می شود، یک دیتاسنتر زیردریا که با آب دریا خنک می شود و خودش دارای بخش مدیریت شهر و تأسیسات تحقیقات پزشکی است و درنهایت یک معماری شناور در خلیج مصنوعی که توسط یک ساختار حلقه ای شکل ایجاد می شود.

Dogen City شهر شناور ژاپنی

این شهر شامل فضای سبز، تأسیسات تولید غذا، تجهیزات ورزشی، یک مدرسه، بیمارستان ها، پارک ها، استادیوم ها، هتل ها و دفاتر خواهد بود. علاوه بر این موارد، Dogen City شامل نوعی مکان برای پرتاب و فرود موشک خواهد بود.

تمرکز طراحان در Doge City روی مراقبت های پزشکی شهروندان بوده است. شهروندان با مشاوره های پزشکی از راه دور و تجزیه وتحلیل خون با فناوری پیشرفته روبه رو خواهند شد و همچنین به جراحی رباتیک دست پیدا می کنند.

Dogen City شهر شناور ژاپنی

براساس محاسبات N-Ark، در این شهر سالانه نزدیک به 2 میلیون لیتر آب مصرف خواهد شد که چندان زیاد نیست. همچنین ساکنین این شهر سالانه 3288 تن زباله تولید خواهند کرد. این شهر سالانه 7000 تن غذا و 22,265,000 کیلووات برق تولید می کند. درحال حاضر نمی دانیم Dogen City چگونه می تواند چنین کارهایی را انجام دهد، اما در رندرهای اولیه، با پنل های خورشیدی و تأسیسات تولید غذای زیادی روبه رو هستیم.

درنهایت هنوز نمی دانیم این پروژه در کجا قرار می گیرد یا اینکه بودجه ساخت آن چقدر است، اما N-Ark پیش بینی کرده است که تا سال 2030 به بهره برداری برسد؛ هرچند نمی توان چندان به چنین تاریخی مطمئن بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.