| کد خبر: 250763 |

ارائه بسته های تشویقی تسهیلاتی برای مالکان و سازندگان واحدهای فرسوده

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در محلات بافت فرسوده کشور وجود دارد که برای سازندگان و مالکانی که در بافت های فرسوده اقدام به بازآفرینی کنند بسته های ویژه تشویقی اختصاص می یابد.

تین نیوز

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در محلات بافت فرسوده کشور وجود دارد که برای سازندگان و مالکانی که در بافت های فرسوده اقدام به بازآفرینی کنند بسته های ویژه تشویقی اختصاص می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوید عمید نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران در همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی که در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده بمناسبت سالگرد زلزله بم در استان اردبیل برگزار شد با قرائت پیام مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص این مراسم با بیان اینکه بیش از ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور وجود دارد افزود: از این مقدار ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده میانی ۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده تاریخی و ۵۹ هزار هکتار نیز مربوط به بافت حاشیه ای و سکونتگاههای غیر رسمی است.

وی با اشاره به اینکه این میزان حدود ۲۳ درصد از شهرهای کشور را در بر می گیرد و یک سوم جمعیت کشور در این مناطق سکونت دارند تصریح کرد : ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در این محلات وجود دارد که فاقد هرگونه سازه بتنی ، فلزی و اسکلتی است و با کوچکترین زلزله بطور مستقیم بیش از ۱۰ میلیون نفرکه ساکنین این محلات هستند با خطر جدی مواجه هستند.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود : از سال ۸۴ تاکنون فقط ۲۱۰ هزار بنای فرسوده از مجموع بناهای ناپایدار کم شده که نشان از موثر نبودن حمایتها و سیاست ها در این زمینه است.

وی با توجه به حساسیت موضوع به تاکید مقام معظم رهبری برسیاستگذاری توام با ابتکار و شجاعت اشاره کرد و اظهار کرد : باید از نوسازی پلاک محور به سمت اصلاح محله محور و بافت های فرسوده اقدام کنیم.

عمید از اختصاص تسهیلات و تخفیفات دولت و شرکت بازآفرینی شهری ایران برای مالکان و سازندگان این واحدها در چند مرحله مختلف خبر داد و بیان کرد : در قالب گروه های چهارگانه بسته تشویقی تسهیلات و تخفیفات دولت و شرکت بازآفرینی شهری ایران برای مالکان و سازندگان این واحدها ارائه می گردد.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران تهیه و ابلاغ بسته تشویقی جامع شهرسازانه را به تمام استانداران کشور یادآور شد و اظهار کرد : باید با برنامه ریزی ها و همت لازم تعداد بناهای سکونتگاههای یر رسمی را کم کرده و ساخت بناهایی که اصول سازه ایدر آن رعایت شده و همچنین از هرجهت مقاوم هستند را اولویت کاری خود در ساخت و سازها قراردهیم.

عمید افزود : با تقویت سازه و اسکلت ها در زمان زلزله حداقل تلفات را شاهد خواهیم بود.

وی نوسازی واحدهای فرسوده را طبق علم روز از وظایف سازندگان و پیمانکاران عنوان کرد و گفت: واحدهای نوسازی شده در برابر زلزله های ۷ ریشتری نیز می توانند مقاوت لازم را داشته باشند.

عمید وجدان نظارت و استفاده از مصالح با کیفیت را از وظایف پیمانکاران و ناظران عنوان کرد و افزود : در زمان زلزله و یا حادثه تا زمانی که گروههای امدادی برسند باید تلفات جانی به حداقل رسیده و سقف به روی افراد خانه خراب نشود.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران در برنامه ریزی های میان مدت از درنظر گرفته شدن تسهیلات برای تجمیع واحدهای مجاور نیز خبر داد و گفت : برای واحدهای ۵۰ متری هم که امکان تجمیع ندارند در بحث پروانه تخفیفاتی را قائل هستیم.

وی ادامه داد : طبق قانون شهرداری ها مکلف به ارائه ۵۰ درصد تخفیف برای مالکان و سازندگان این واحدها هستند و شهرداری ها می توانند در قالب سامانه سمادنو نسبت به ثبت مطالبات و وصول آنها اقدام کنند.

عمید هدف از اجرای همایش سالگرد زلزله بم را در استان اردبیل ارائه تجربیات ، غفلت ها و کاستی هایی که قبل از زلزله و یا بعد از زلزله ممکن است اتفاق بیفتد عنوان کرد و افزود : باید تمام این کم و کاستی ها و غفلت ها گفته بشود تا در زمان وقوع حادثه شاهد کمترین تلفات و خسارت ها باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.