| کد خبر: 226594 |

شهرداران و ادارات کل راه و شهرسازی موفق در مردمی‌سازی نوسازی مسکن معرفی می‌شوند

شهرداران و ادارات کل راه و شهرسازی موفق در مردمی‌سازی نوسازی مسکن در محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری معرفی می‌شوند.

تین نیوز

با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت، اعضای هیات مدیره ، معاونین، مدیران و سفیران بم (همکاران شرکت) نشست ارزیابی و تحلیل پویش جهادی " بم سفیر نوسازی برای ایران قوی" در ۱۰۰ شهر کشور برگزار شد.

به گزارش تین نیوز ، با میزبانی شهرداری‌ها و مشارکت و همکاری ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی سراسر کشور در ۱۰۰ شهر بزرگ کشور، پویش جهادی بم سفیر نوسازی برای ایران قوی با حضور نمایندگان شرکت و نمایندگانی از شهرستان بم طی روزهای سوم الی پنجم دی ماه "روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" در قالب نشست با شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده، سازندگان و توسعه‌گران و همچنین مدیران و مسوولان شهری، اقدامی عظیم و تاثیر گذار در حوزه نوسازی بناهای ناپایدار صورت گرفت.

در ابتدای این نشست سفیران نوسازی (همکاران شرکت) با ارائه گزارشی از سفر خود به شهرستان‌های مختلف طی روزهای برگزاری رویداد به بیان نتایج جلسات برگزار شده، پرداختند.

 در ادامه محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر از برگزاری رویداد با کیفیت مطلوب و همچنین از زحمات و تلاش همکاران سفیر نوسازی با اشاره به اینکه پویش جهادی" بم سفیر نوسازی برای ایران قوی"یک امر مقدس و ارزشمند برای کشور بود، اظهارکرد: این پویش در نوزدهمین سالگرد حادثه تلخ زلزله بم به عنوان یک کار عظیم و تاثیر گذار برگزار شد. امید است با این اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفته از حمایت‌های دولت سیزدهم و ارائه بسته‌های تشویقی مختلف، ۲ میلیون و هفتصد هزار بنای لرزان و ناپایدار در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، بهسازی و نوسازی شود و با  وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل جان هیچ هم وطنی ساکن در این محدوده‌ها در خطر نباشد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پویش آغاز یک حرکت جهادی و جنبش نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری در کشور خواهد بود، در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان میفرمایند" ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژ ه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت‌های فرسوده است که ما مثل بم زیاد داریم "

آئینی افزود: ایشان فرمودند "دولت باید در رابطه با نوسازی بافت‌های فرسوده سیاست‌گذاری توام با ابتکار عمل، جرات و شجاعت برای تشویق سازندگان و سرمایه گذاری غیر دولتی داشته باشد. بنابراین رهبر معظم انقلاب اسلامی راهکار عملیاتی در خصوص بازآفرینی شهری برای ما ترسیم کرده اند که بر اساس آن مبنای عمل و حرکت و برنامه‌ریزی ما هست و بنا به فرموده معظم له برای ابتکار و خلاقیت در نوسازی بافت‌های فرسوده، همکاران پیشنهادات و نظرات خود را ارائه دهند.

آئینی با اشاره به اینکه نظام پیشنهادات دررابطه با موضوع نوسازی بافت های فرسوده باید در شرکت راه اندازی شود.گفت: مقام عالی وزارت در بیانات‌شان در روز پایانی پویش جهادی بم، از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی نام بردند و بیان داشتند؛ شهرداری‌ها باید فعال‌تر از گذشته در نوسازی بافت‌های فرسوده مشارکت داشته باشند و با ابزارهای قانونی و نوآورانه به نوسازی بافت‌های فرسوده و جلب مشارکت مردمی در همکاری با شرکت بازآفرینی شهری ایران و وزارت راه و شهرسازی سرعت بدهند. ضمن اینکه به جهت وجود زیر ساخت ها و خدمات روبنایی و زیر بنایی و ظرفیت های بالقوه در بافت‌های میانی شهرها، نوسازی بافت‌های فرسوده اولویت دولت در تحقق برنامه تولید مسکن و رفع نیاز مسکن در کشور است

در ادامه مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برنامه معرفی و تقدیر از شهرداری‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی که میزان نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی در محدوده بافت‌های فرسوده شهری و ناکارآمد شهری عملکرد قابل توجهی داشتند پیرو دستور مقام عالی وزارت  در آینده نزدیک خبر داد .

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، در پایان این نشست معاون وزیر راه و شهرسازی از همه دست اندکاران و عوامل برگزاری پویش جهادی " بم سفیر نوسازی برای ایران قوی" تقدیر و قدردانی کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.