| کد خبر: 248314 |

گران‌ ترین خانه‌ های تهران کجاست؟

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۳.۷ میلیون تومان بود

تین نیوز

طی مهرماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۳.۷ میلیون تومان بود که حاکی از افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به ماه قبل و ۳۸.۲ درصدی ماه مشابه سال قبل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه سال ۱۴۰۱ بیانگر آن است که تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در مهر ماه به ۵.۴ هزار واحد مسکونی رسید که این میزان نسبت به ماه قبل ۱۰.۲ درصد و ماه مشابه سال قبل یک درصد کاهش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۳.۷ میلیون تومان بود که حاکی از افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به ماه قبل و ۳۸.۲ درصدی ماه مشابه سال قبل می باشد.

در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۸۸.۳ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۲۱.۳ میلیون تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۶.۸ و ۴۰.۷ درصد افزایش نشان می دهند.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در مهرماه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل ۴۰.۹ و ۴۶.۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل است. لازم به توضیح است رشد ماهانه شاخص مزبور در مهرماه در شهر تهران و کل مناطق شهری یکسان و معادل ۷ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.