| کد خبر: 246582 |

یک کارشناس مطرح کرد:

◄ پیشنهاد ممنوعیت درج قیمت مسکن در رسانه ها

یک کارشناس به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داد رویه ممنوعیت درج قیمت مسکن در سایت دیوار و حتی دست نوشته هایی که بنگاه های معاملاتی در جلوی مغازه ها نصب می کنند، مجددا با جدیت در دستور کار وزارت راه و شهر سازی قرار گیرد.

تین نیوز

یک کارشناس به رستم قاسمی  وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داد رویه ممنوعیت درج قیمت مسکن در سایت دیوار و حتی دست نوشته هایی که بنگاه های معاملاتی در جلوی مغازه ها نصب می کنند، مجددا با جدیت در دستور کار وزارت راه و شهر سازی قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز، حمید نجف به خبرنگار ما گفت: همانگونه که می دانید، یکی از مواردی که در بحث افزایش قیمت مسکن به ویژه اجاره خانه موثر است نقش برجسته دفاتر معاملاتی مسکن است.

وی افزود: متاسفانه بعضا دیده می شود عده ای دلال بی وجدان با رخنه در این مراکز  و صرفا به منظور بازار گرمی و سو استفاده، اقدام به تولید قیمت های نجومی کرده و از طریق بعضی از رسانه های فرصت طلب به نشر قیمت های نجومی مبادرت می کنند.

او ادامه داد: این سودجویان معمولا از ابتدای سال به ویژه اواخر بهار و ابتدای تابستان با درج قیمت های نجومی در اپلیکیشن دیوار، جامعه و افکار عمومی را به سمتی می برند که خود می خواهند و مالکان هم برای استعلام قیمت به همین رسانه ها مراجعه می کنند و این سیکل غلط را ادامه می دهند.

نجف عنوان کرد: یک رویه مفیدی که چند سال پیش در جهت کنترل قیمت ها شکل گرفت ممنوعیت درج قیمت ها در سایت دیوار و حتی دست نوشته هایی بود که بنگاه های معاملاتی در جلوی مغازه ها نصب می کردند.

او افزود: هر چند این جماعت بی وجدان امسال با استفاده از بی تجربگی مدیران بخش مسکن نیش خود را به جامعه زدند، اما پیشنهاد می کنم هر چه سریعتر رویه ممنوعیت قیمت گذاری مجددا با جدیت در دستور کار وزارت راه و شهر سازی قرار بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 1

    سلام. جماعت بی وجدان؟؟؟
    1) در توصیف کاسبان در حِرف مختلف از صفت هایی چون " بی وجدان " استفاده نمیشود.یک حرفه یا برای جامعه مفید است که در آن صورت وزارت خانه مربوطه به آن اجازه کاسبی میدهد یا مضر است و مُخل که از ادامه فعالیت آن جلوگیری میشود. در کجای قانون از عبارت بی وجدان برای اشاره به یک صنف اشاره شده؟ با چنین عباراتی نمیشود درباره عملکرد یک صنف قضاوت کرد.
    2) آیا با درج آگهی در دیوار قیمت یک کالا تغییر میکند؟ آیا مشتری اینقدر حواس پرت است که با دیدن یک قیمت غیر عادی به آن تن بدهد و برود پای میز معامله؟ کسی که دارد پولش را در یک معامله وسط میگذارد بیش از هر کارشناسی و هر مدیر دولتی مواظب منفعت خود است و قبل از تحقیق از چند منبع دست به کاری نمیزند. گیرم که قیمت پرتی برای یک کالا در دیوار منتشر بشود، از روی تفاوت این قیمت های پرت براحتی میتوان به فیک بودن این قیمت ها پی برد. موجودات اقتصادی این قدر ها که فکر میکنید ساده لوح نیستند و بی گدار به آب نمیزنند. خیلی مضحک است که فکر کنیم با منع اطلاع رسانی درباره قیمت یک کالا بتوانیم جلو رشد قیمت را بگیریم. علت افزایش نرخ مسکن و اجاره مسکن تقاضای سرمایه ای بزرگی ست که به بازار مسکن هجوم آورده و علت آن تزریق نقدینگی وحشتناک به اقتصاد کشور است. بجای بگیر و ببند و ایجاد محدودیت بروید کسر بودجه خودتان را علاج کنید.
    3) قیمت همیشه با مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین میشود . هر عددی بیش از این حد تعادل بی مشتری میماند و هر عددی زیر قیمت تعادلی با هجوم خریدار مواجه میشود. همین هجوم به فروشنده سیگنال میدهد که قیمتش پایین بوده. او بلافاصله قیمت را بالا میبرد تا از بین خیل خریدارن یک نامزد باقی بماند.
    4) با اقدامات ساده لوحانه ای مثل ممنوعیت اعلام قیمت مسکن دردیوار و ممنوعیت دست نوشته هایی که بنگاه های معاملاتی در جلوی مغازه ها نصب می کنند یا تعیین درصد برای افزایش اجاره بها در بازار نمیتوان روی معامله بین دو فرد عاقل و بالغ و رشید اثر گذاشت. دولت نه چنین حقی دارد و نه توان آنرا .
    چطور از دولتی که از انجام درست وظائفش اصلی اش عاجز است انتظار دارید که برود و دست نوشته های پشت شیشه های بنگاه های معاملات ملکی را کنترل کند؟ مگر انجام این کار بی هزینه است؟ میدانید انجام این کار چه هزینه هنگفتی را بر بیت المال تحمیل میکند؟ آنهم توسط چنین دستگاه اداری فشل؟ آیا میدانید فرمایش وزیر اقتصاد مملکت که دولت فخیمه حساب نان خریدن تک تک ماها را دارد چه هزینه هنگفتی بر بیت المال تحمیل کرد؟ این هزینه ها از جیب من و شما پرداخت میشود. چقدر از این پول ضایع میشود بماند.
    5) تشویق دولت به تکرار این تجربه های شکست خورده باعث ضایع شدن بیشتر دستگاه اداری دولت و هدر رفت بیشتر منابع کشور است و البته تایید مجددی ست بر بی اعتباری ته مانده تفکرات سوسیالیستی .

    • ناشناس 0 0

      سلام آقا سعید
      اولا این تجربه قبلا اتفاق افتاده و اثرات آن مشخص و عریان است بهتر است پیش از فرافکنی یک مطالعه اندک در خصوص انجام این اقدام و اثرات مثبت آن داشته باشید دوما کلمه بی وجدان خطاب به صنف خاصی نیست خطاب به عده ای فرد انسان نماست که با سو استفاده از رسانه ها مشغول بازار گرمی و گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند .
      البته از افراد لیبرال مسلکی چون جنابعالی همین انتظار است که با هر طرحی که جلوی گرانی بیشتر را بگیرد مخالفت باشید و این نکته جدیدی نیست .