| کد خبر: 242870 |

«پارک آینده» ونکوور؛ نماد پایداری شهری

یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق ونکوور کانادا میزبان پارکی به نام "پارک آینده" است که در آن، بیش از شش هزار بوته، گیاه زینتی چند ساله، گیاه بالارونده و درخت پرورش می‌یابد.

تین نیوز

 مدیران ونکوور با هدف افزایش دسترسی مردم به طبیعت، امکانات رفاهی و سلامت، در یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق ونکوور، پارک زیبایی احداث کرده‌اند که با پوشش گیاهی شگفت‌انگیز خود، جوامع بسیاری را گرد هم می‌آورد. در پارک آینده شهر، بیش از شش هزار گیاه و درخت پرورش داده می‌شود که از بعد زیبایی‌شناسی در میان شهروندان منطقه بسیار محبوبیت دارد. جالب است بدانید که پیرامون پارک آینده، حدود ۱۰ هزار شهروند و ۱۷ هزار کارمند مشغول به زندگی و فعالیت هستند و می‌توانند با تنها پنج دقیقه پیاده‌روی به امکانات پارک دسترسی پیدا کنند.

به گزارش تین نیوز، حدود ۱۰ سال از ایجاد پارک آینده در مرکز ونکوور می‌گذرد و از آن زمان، منطقه را ساکنان و کارکنان جدید فرا گرفته است. وجود حس صمیمیت میان مردم، حدود یک دهه پیش مدیران شهر را بر آن داشت تا فضای سبزی را طراحی کنند و از این طریق، امکان افزایش تعامل میان مردم را فراهم آورند.

«پارک آینده» ونکوور؛ نماد پایداری شهری

طراحی این پارک بسیار متفاوت با سایر فضاهای سبز شهری است و همین امر، مردم را به حضور در آن و برقراری ارتباطات اجتماعی با یکدیگر سوق داده است. وجود مسیرهای پیاده‌روی پوشیده در درختان سبز، وسیله‌های بازی متنوع برای کودکان، وجود آثار هنری در گوشه و کنار پارک، گهواره‌هایی که امکان استراحت در تنهایی را برای افراد فراهم می‌آورد، نیمکت‌های راحت، برج‌های مخصوص بازی کودکان و بوته‌های مملو از گل‌های زینتی بسیار زیبا از مهم‌ترین ویژگی‌های پارک آینده در ونکوور به شمار می‌رود که آن را از سایر فضاهای سبز معمولی شهر متمایز کرده است.

مدیران ونکوور مدعی شده‌اند که در نظر دارند خدمات پارک را افزایش دهند و از طریق نصب آثار هنری ویژه و برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف، به افزایش هر چه بیشتر تردد در پارک و حتی تبدیل آن به یک قطب گردشگری کمک کنند. از سوی دیگر، تفکر پایداری شهری در طراحی این پارک به وضوح قابل مشاهده است به‌طوری‌که گوشه و کنار آن را پوشش‌های گیاهی با هدف زیبایی‌شناسی فرا گرفته است. برنامه‌ریزان شهر در نظر دارند از طریق گسترش این فضاها و کاشت درختان بیشتر در پارک، به پایداری بیشتر شهر کمک کنند، ضمن این‌که زیرساخت‌هایی نیز در آن وجود دارد که امکان جمع‌آوری آب باران برای آبیاری پوشش گیاهی را فراهم می‌آورد.

«پارک آینده» ونکوور؛ نماد پایداری شهری

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.