| کد خبر: 242418 |

◄ کمک دانشگاه شریف به ارتقای کیفیت ساخت مسکن

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تلاش برای دستیابی به فناوری ارتقای کیفیت ساخت و ساز و مصالح ساختمانی با همکاری بنیاد مسکن خبر داد.

تین نیوز

 رسول جلیلی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه‌های با عمر چند دهه از آموزش شروع کرد. سه دهه است که به حوزه پژوهش ورود کرده و اخیراً بر حوزه فناوری متمرکز شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: ما در پردیس فناوری دانشگاه شریف که ۱۲ برابر خود دانشگاه مساحت دارد و با بافت مسکونی امتزاج دارد ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال داریم و به آن به شوخی دره طرشت به کنایه از دره سیلیکون دانشگاه MIT گفته می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توانند در پایان دوره کارشناسی خود شرکت دانش بنیان راه اندازی کرده و تیم خود را داشته باشند. عمده این ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در مجموعه فناوری دانشگاه شریف بخش خصوصی هستند و دولت هزینه‌ای برای راه اندازی زیست بوم فناوری طرشت نکرده است. حتی برخی ساختمان‌ها را در این مجموعه خود شرکت‌های دانش بنیان ساخته اند.

جلیلی با بیان اینکه طرح تحولی دانشگاه شریف در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن پیوند است، گفت: پیوند یعنی در یک دهه آتی هیچ پایان نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری نداریم که مساله آن حل مشکلات جامعه باشد اگر این اتفاق بیفتد دانشگاه شریف را از آموزشکده به فناورکده ارتقا می‌دهیم و این اتفاق در دهه اول قرن پانزدهم رخ می‌دهد.

وی شعار دانشگاه شریف را شریف برای زندگی عنوان کرد و گفت: یعنی دانشجوی ما باید زندگی کند نه اینکه فقط درس بخواند. باید در کنار درس مقاومت مصالح، مقاومت و تاب آوری دانشجو هم بالا برود. باید وقتی از دانشگاه بیرون می آیند بتوانند حل مساله کنند و با مشکلات کنار بیایند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: قرار است این دانشگاه برای ایرانیان و جهانیان منشأ اثر باشد.

وی در خصوص امضای تفاهم نامه با بنیاد مسکن گفت: ارتقای کیفیت ساخت، کمک به رفع مشکلات بعد از سوانح طبیعی، تولید مصالح دانش بنیان و فناور محور، تولید قیر رنگی و شبرنگ، افزایش تاب آوری مصالح و … باید از این مسیر اتفاق بیفتد. در وزارت علوم، معاونت فناوری ایجاد شده و عزم دولت ارتقای دانشگاه هاست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.