| کد خبر: 236572 |

◄ پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان سال تمدید شد

از بین ثبت نام یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر برای وام ودیعه مسکن، ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند و روند پرداخت وام ودیعه تا پایان سال ادامه دارد.

تین نیوز

 معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: از بین ثبت نام یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر برای وام ودیعه مسکن، ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند و روند پرداخت وام ودیعه تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده با بیان اینکه مذاکراتی برای افزایش سرعت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با بانک‌ها صورت گرفته است، افزود: تاکنون حدود یک میلیون و ۳۸۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و پرونده آن‌ها تکمیل و به بانک‌ها ارسال شده است که از این تعداد هم حدود ۷۰ هزار متقاضی تسهیلات خود را توانسته‌اند از بانک‌ها دریافت کنند و این روند تا پایان سال برای پرداخت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طبق استراتژی‌های که پیش از این وجود داشت، مردم خود اقدام به ساخت این واحدها می‌کنند، گفت: بخش دیگری از این واحدها توسط انبوه سازان، تعاونی‌ها و پیمانکاران بزرگ ساخته می‌شوند که در این حوزه هیچ محدودیتی وجود ندارد و افرادی که توانمند و حائز شرایط هستند، ما بستری برای آن‌ها فراهم کرده‌ایم که بتوانند در این حوزه ورود کنند.

مذاکره با کشورهای خارجی برای استفاده از فناوری آن‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن

محمود زاده تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در مقیاس بزرگ‌تر شرکت‌های صنعتی سازی ایرانی و خارجی مذاکراتی را انجام داده‌ایم که بتوانیم برای انتقال تجربه و تکنولوژی جدید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری ساخته شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه هر دو تخصیص زمین و پرداخت تسهیلات در قانون لحاظ شده و تبعات عدم اجرای آن هم در قانون دیده شده است، گفت: قانون جهش تولید مسکن کمتر از ۲۰ روز پیش به ما ابلاغ شده و در همین مدت کمیته تأمین مسکن به ریاست استاندار در استان‌های مختلف تشکیل شده و با توجه به برنامه ریزی که با وزیر راه و شهرسازی در این خصوص صورت گرفته، امیدواریم همکاری دستگاه‌ها در تأمین زمین بیشتر شود.

محمود زاده درباره میزان تسهیلات ساخت این واحدها هم گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای این تسهیلات متفاوت است به طوری که قیمت تمام شده متناسب با هر شهر و هر طبقه باید تفاوت داشته باشند به طور مثال در کلان شهرها که بسیاری از پروژه‌ها به صورت بلند مرتبه ساخته می‌شود، باید میزان تسهیلات بیشتری را دریافت کنند و در سایر مناطق که ارتفاع ساختمان کمتر است، باید تسهیلات کمتری پرداخته شود.

سرعت اجرای مسکن ملی افزایش یافته است

وی گفت: سرعت اجرای واحدهای مسکن ملی هم افزایش یافته و در صورتی که متقاضیان آورده خود را پرداخت کنند، اجرای این واحدها تسریع و تسهیل خواهد شد.

محمود زاده افزود: متقاضیان مسکن ملی که در این طرح‌ها ثبت نام کرده‌اند در صورت واجد شرایط بودن منتظر پیامک برای تکمیل مدارک خود باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.