| کد خبر: 236256 |

جزییات انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کل مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات بیش از 44 درصد بوده است، ادامه داد: در کل رشد 115 درصدی در مشارکت مهندسان داشتیم.

تین نیوز

محمدعلی عبدی قهرودی در نشست خبری امروز با اشاره به بررسی 8 دوره انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کل کشور اظهار داشت: 26 مهر ماه نهمین دوره این انتخابات برگزار شد و در استان تهران حدود 107 هزار واجد شرایط در این انتخابات شرکت کردند که شاهد رشد سه برابری مشارکت بودیم.

به گزارش تین نیوز به نقل ازایلنا، وی با اشاره به انتقادات و شکایات مطرح شده از انتخابات این دوره ادامه داد: هیات اجرایی تهران این شکایات را دریافت و رسیدگی می‌کند و پس از آن فرایند تایید انتخابات و اعطای اعتبارنامه‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی افزود: در صورت تایید، هیات مدیره جدید از هفته بعد مستقر و شروع به کار می‌کند.

عبدی قهرودی با اشاره به نحوه ارائه اعتراضات به این انتخابات تاکید کرد: افرادی که نسبت به نحوه برگزاری انتخابات اعتراض دارند 5 روز فرصت به آنها داده شده که اعتراض و شکایات خود را مطرح کنند.

وی درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات این دوره گفت: امسال در 31 استان کشور انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی برگزار شده و شمارش آراء هم الکترونیکی بوده است. از این رو در برخی استان‌ها شاهد رشد 400 درصدی مشارکت بودیم.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کل مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات بیش از 44 درصد بوده است، ادامه داد: در کل رشد 115 درصدی در مشارکت مهندسان داشتیم.

عبدی قهرودی یادآور شد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی کسانی که تحت تعارض منافع نظام مهندسی و بخشنامه‌های وزارتخانه را رعایت نکردند، به استناد بند ج ماده 23 آیین‌نامه اجرایی، پروانه‌هایشان تعلیق شد.

وی افزود: پروانه‌های مهندسی این افراد دیگر اعتبار ندارد و تا زمان رفع تعلیق از حضور در هیات مدیره سازمان‌‌ها و هم از داوطلبی در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان‌ها منع می‌شوند.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مجوز فعالیت این افراد در امور حرفه‌ای هم تا زمان تعلیق پروانه غیرفعال خواهد بود، بیان داشت: اطلاعات افراد تخطی‌کننده توسط اداره کل راه و شهرسازی اخذ شده است و این افراد شناسایی شدند و تا زمان رفع تعلیق پروانه نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.